Summa sidvisningar

torsdag 18 april 2019

Härliga dagar (bildbomb)

 Det är enorma kontraster åt vilket håll vilket håll vi tittar åt. Åt ena hållet är det snöklädda berg....
Åt andra håller skimrar havet underbart blått.

 Fabian han skimrar alltid🌞

 Världens roligaste kille.
Han har börjat spöka sig och kommit på att han kan vara rolig 😅
 Trugskrattar och hittar på bus hela tiden.
Kommit i en liten trotsålder.

 Jag tog mig en springtur efter Kretas gator.
 Underbart att springa förbi vackra blommor och underbart doftande apelsinträd.
 Värmen tar på Fabian som sover lite välbehövlig middag.
Det gör han även på förskolan hemma. ❤


 I förrgår var det en rätt blåsig och kall dag.
 Otäckt höga vågor på havet.
Fick mig att tänka tillbaka ca 15 år när jag var på Kreta senast med en kompis.
En man drunknade mitt framför våra ögon i vågorna och strömmarna i vattnet.

En fruktansvärd händelse som etsat sig fast i minnet.

 Vi klädde oss varmt och lekte i lekparken istället.
Det finns alltid nåt skoj att göra för Fabian här.

 Det är en bra motorikträning att klättra i lekställningen också.






 Fabian har köpt varsin väska till sig och småtjejerna.

 På kvällen kom solen fram igen och det blev varmt och skönt.
 Vi tog en promenad in till Platania och köpte en glass till Fabian.
Vi har gått ca 20 000 steg om dagen här.
Det är träning det med.
 Blev en vacker och skön kväll som avslut på den blåsiga dagen.

 Igår var värmen tillbaka på riktigt igen.
 Tränar på att få Fabian att använda solglasögon.
 Det går sådär....
Sätt väl på i ca 30 sekunder i alla fall...

 Sen satt vi och väntade på pappa som var lite seg ner till frukosten.

 Efter frukosten gick vi in till Platania igen.

 Robert har fått en snygg linnebränna 👌🌞
 Såg små bananer efter vägen.
 Och inte mindre underhållen busshållplats...

 Stannade såklart för en glasspaus.


 Vi var dom förata gästerna som anlände till hotellet.
Det har med andra ord varit rätt lugnt och vi har kunnat välja och vraka bland solstolarna.

Men nu är det slut på det.
Det har kommit busslast med folk varje dag och det är fullt i solstolarna runt bassängerna.


 Det var dock lite lugnare uppe hos oss igår.

 Vi var ganska ensamma runt poolen.
Men idag har det varit fullt även där.



 Pappa och Fabian matchade varandra i klädseln igår till middagen.




 Jag känner mig för första gången på många, många år bekväm i bikini igen.

Så jäkla skönt!
Operationen som helst mina muskler var en stor bidragande orsak till att jag fått fungerande magmuskler igen.
Sen har lite hjälp av viktväktarna och en massa träning också varit en bidragande orsak till min "nya" kropp.
 Dagen frukost ,och så ser nästan varje dags frukost ut.

 Ser ni den gröna lilla ödlan i buskarna?
Det gjorde vi knappt först, Fabian tyckte det var mycket spännande att titta på.
Pappan han sa att han såg en varje dag för han var ju gift med en.....


 Svidade om och packade väskorna för idag har vi hyrt bil och skulle ut på tur.

 Åkte över bergen och han Ska vägar som knappt gick att kalla väg!
En stor del av vägen hade spolats bort på flera ställen och där satt ett staket uppsatt.



 Med hjärtat i halsgropen kom vi till slut fram på andra sidan ön helskinnade.




 Hamnade vid en jättefin strand.
Tyvärr lite blåsigt och för kallt för att bada.

 Men kasta sand gick ju bra...







 Tog en lunch med fantastiskt utsikt.


 Kollade in glada kaktusar.

 Sen bar det hemåt efter serpentinvägarna igen...


 Vi mötte en bil på det trängsta stället, vi hade stupet på vår sida.
Jag fick öppna dörren för att se hur långt ut Robert kunde åka utan att vi skulle falla ner för den kilometerlånga stupet.
Vi och bilen vi mötte fick fälla in backspeglarna för att inte köra ihop med varandra.
 Att åka buss där hade jag absolut inte velat göra!!


 Vi kom helskinnade hem och kunde pusta ut efter en händelserik dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar