Summa sidvisningar

tisdag 2 april 2019

Blivit bortskämd och en lagom mallig Fabian

 Igår hade jag turen att få vara modell åt Fanny på frisörcentrum där hon går och utbildar sig till frisör.

 Det var nog nästan ett år sedan jag klippte mig sist.
Måste säga att jag blev grymt imponerad av henne!
Otroligt duktig att klippa!
 Sen volymfönade hon och stylade mitt hår.
 Jag blev så otroligt nöjd med mitt hår!!
Och otroligt mallig över Fanny som är så duktig❣
 Robert fixade middagen igår.
En mustig köttfärssoppa med pasta.
Här kommer receptet på den för 4 pers:
1 gul lök
400g nötfärs
1 paprika
4 msk tomatpuré
1 1/2 liter vatten
3 köttbuljong tärningar
2 tsk oregano
2 tsk paprikapulver
4 dl pasta fjärilar

Hacka löken Och bryn den i lite smör. Tillsätt köttfärs och bryn den lätt.
Tärna paprikan och tillsätt den samt, tomatpuré,vatten, buljong och kryddor.
Koka upp.
Lägg i pastan och låt koka 15 minuter.
9 sp med viktväktarna.

 När maten hade sjunkit gav jag mig ut på en liten tur.
Härligt när klockan är nästan 20 och det fortfarande är ljust ute.
 Blev nästan 1 mil innan jag var hemma igen.
Nu har jag anmält mig till både vårruset på 5 km i maj och tjejmilen på gärdet i Stockholm i augusti.
Kul att ha lite sånt att se fram emot.
Blir nog milen på blodomloppet också skulle jag tro.

 Idag var det en extra mallig Fabian som blev hämtad på dagis av storebror Rasmus i raggarbilen.
Kompisarna stod med stora ögon vid grinden och sa WOW 😅❤
Alice var också med.
Vårfint väder men tyvärr lite kallt och blåsigt i luften.
 Dagens middag blev torsk i hummersås.
Gjorde mos på lättmjölk och såsen på milda mat extra, hummerfond, en skvätt vitt vin, cayennepeppar, dill och salt.
Toppade med lite räkor.
Här gått ur viktväktarna så kan inte räkna ut smart points men den blev nog under 10 skulle jag tippa på i alla fall, eller däromkring.
Gott blev det också.

Fabian har haft några jobbiga kvällar och nätter.
Han har fått sån växtvärk.
Det börjar precis när han somnat och håller på några timmar.
Han är så ledsen och tar sig för benen.
Inte lätt att vara liten och växa❤

Tucker så synd om han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar