Summa sidvisningar

söndag 7 april 2019

Från glädje till chock

 Helgen började bra, jag körde en timme på gymmet.
Har anmält mig till vårruset på 5 km i maj, ska anmäla mig till milen på blodomloppet också i maj, sen har jag anmält mig till tjejmilen på gärdet i Stockholm i augusti.

Kul att ha lite sånt och se fram emot. Jag måste jobba på att få upp farten bara, för orken finns.

 Jag och Robert hade en trevlig fredagkväll på tu man hand.
 Vi åt tapas på Smak och Mera.

 Avslutade med en Mojito efter maten.

 På lördagen var det hockey som gällde.
 Fanny och bröderna kom in till oss och hade sina gitarrer med sig.
Fabian älskar när dom spelar gitarr och hämtar sin han fått av Felix och spelar med


 I pausen mellan perioderna blev det pizzabuffé.
Färjestad vann och alla var nöjda och glada😊
 Idag var vi till Bjursås på gymnastik.
Den här gången fick Alice också följa med.

Åh va roligt dom har där.
Fabian tar för sig och balanserar, hoppar och springer.
Selma säger att det här är så kul mormor!
Alice var lite försiktig och tyckte ribbstolen var läskig i början men tuffade till sig på slutet och kunde klättra utan min hjälp.
 Vi släppte först av Selma i Grycksbo på vägen hem sen körde vi Alice till sin farmor i stan.
Så åkte vi hemåt mot oss.
Såg järnvägsbommarna gå ner och så till Fabian att -titta nu kommer tåget!

Han blev ju såklart jätteglad över det och satt där bak och så tåg, tåg.

Det stod en bil framför oss till bommarna.
Sen stod ett par med hundar bredvid.
Dom såg upprörda ut.

Robert tog ner rutan och vi undrade lite frågande varför tåget tutade så hemskt.
En lång ihållande tuta!
Sen tvärnitade tåget och stannade precis framför oss vid bommarna.
Kvinnan med hunden skrek och satte sig på marken.

Jag fattade ingenting och frågade vad är de som händer flera gånger!?
Loket var helt blodigt fram!
En man hade blivit påkörd av tåget!!

Herregud vilken chock!
Vi fattade knappt vad som hänt.
Polisen kom precis när tåget stannat.
Några hade ringt dom då en man befunnit sig på spåret och inte lyssnat när folk försökt få honom därifrån.

Stackars lokföraren.

Vi åkte ganska snabbt därifrån.
Först hemma kom tusen tankar.
Hur gick det med han som blev påkörd?
Var nån fram till honom överhuvudtaget eller var alla bara i chock.
Hörde en kille rpoa att det ligger en person på spåret.
Det var inte mer än 50 meter från vår bil.

Robert sa att polisen ägde gått direkt till killen på spåret.
Vi hade Fabian i bilen och jag var glad över att vi hunnit släppa av Alice innan.

Fy sjutton så otäckt!!
Stackars lokföraren som körde tåget.
Dom som såg allt och försökt få bort honom.
Och anhöriga till killen, det kan aldrig ha gått bra.
Vi mötte två ambulanser när vi åkte därifrån.

Jag tog en springtur på kvällen och rensade tankarna.
Robert hade lagat kycklingkebabrulle när jag kom hem igen.

En helg som började bra och slutade i chock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar