Summa sidvisningar

måndag 19 november 2018

Nu händer det grejer

 Oj vad fort första veckan på jobbet gick!
Den avslutades med en afterwork på fredagen.
Träffade inte bara mina trevliga, härliga arbetskamrater utan självaste Tomten också!
Vi var och bowlade, eller jag tittade på när dom andra bowlade.
Magen är inte helt okej än och kloten är lite för tunga för att hålla på med för mig.

Har varit väldigt svälld upptill i magen och i lördags hade jag riktigt ont.
Fick lägga mig och vila hela eftermiddagen och kvällen.
2 månader sen operationen idag.
Har lite svårt att ta det lugnt....

 Efter bowlingen gick vi på ett annat ställe för att äta.
Jag åt torskrygg och det var så gott att jag kunnat slicka tallriken!
 Vid kl 22 gav vi upp och jag gick hem och kröp ner i morgonrocken efter en mycket trevlig och rolig kväll.

 Äntligen har vi fått hämta ut medicin åt Fabian och i morse fick han första tabletten.
Vi var som vanligt uppe tidigt och kl 8 var vi på habiliteringen för att kolla vikt, längd, puls och blodtryck.
117 cm lång, 23,5 kg och puls och blodtryck var bra.
Efter det gick vi till tandläkaren för att boka om en tid åt Fabian.
Han har fortfarande inte haft nån lös tand, i och för sig bra om han har sina mjölktänder så länge som möjligt.
Dom andra ska han ju ha resten av sitt liv.

Efter tandläkaren blev det en promenad till Ica Maxi och sen vidare till apoteket på lasarettet för att hämta ut medicinen.

Den här gången har han fått små runda tabletter som han ska kunna svälja med en sked gröt eller annat.
Vi gick ner till hemköp på vägen hem och köpte en risifrutti.
Tänkte att det blir bra att svälja med en sked sånt då riskornen håller ungefär samma storlek.
Det gick hur bra som helst.
Nu håller vi tummarna att det här fungerar.

Igår hade han världens utbrott som slutade med att han kraschade i Roberts famn och somnade.
Måste vara så jobbigt för honom.
Imorgon ska han få börja på en rörelsegrupp på habiliteringen.
Det kommer han nog att gilla.

Idag har han busat gärnet med alla små syskonbarn som kom till oss.

Nu laddar jag för ännu en vecka på jobbet med mina härliga vänner!
Förra veckan gick magsjukan på förskolan IGEN så hoppas det är lugnt den här veckan.
Men det har jag väl gingsat nu....

Puss o go'natt♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar