Summa sidvisningar

onsdag 28 november 2018

Julpyntat lite, bakat, vakat och vandrat

 Tjuvstartade lite innan helgen och satte upp julgardinerna i köket i måndags.
Blev en julstjärna i sovrummet också.
Brukar inte pynta så mycket.
Den biten står min svärmor för, hon har flera hundra tomtar hon ställer upp varje år.
Framåt midsommar brukar hon fått bort dom igen, så många är det😉
Men dom här ju flyttat till mindre så jag tror faktiskt inte att hon får plats med alla där.
Fabian gillar att kolla på hennes många fina tomtar hon har🎅🤶
 På jobbet hade jag bingo igår och bakade bullar till vinster.
Degen jäste rejält och det blev många bullar.
Alla med rykande åtgång.
 Fabian hade gjort en sån fin sak till Felix på förskolan igår.
Han älskar sin storebror han❤
 Och så älskar han att hålla oss vakna på nätterna....
I natt vaknade han kl 03 och sen var det full fart.
Jag hade gått in och lagt mig på syrummet runt 01 då han kom in till oss och låg och sparkades.

Herregud säger jag....han var helt galen!
Sprang runt, runt i kök och vardagsrum och fram och tillbaka mellan mig och Robert.
Kom och låg bredvid mig en stund sen drog han iväg igen.
Kom tillbaka med plattan, låg och tittade en stund sen började han slå mig i huvudet med den.
Var in till Robert och härjade runt i sängen som en galning.

Vid 5 gick jag upp och satte på kaffe, det var förenat med livsfara att ligga kvar i sängen...

Strax före 8 gick Robert gäspande med trötta steg iväg till sitt jobb.
Jag stod och borstade tänderna och vi skulle strax ge oss iväg till förskolan och jobb också.
När jag var klar hade den lilla stjärnan somnat i myspölen.

Ringde och väckte mormor som var snäll och kom hit.
Ringde dagis och så att Fabian blir lite sen idag men kommer till lunch i alla fall.
Hade inte mage att väcka honom när han sovit (eller inte sovit) så knasigt.

Om han ska upp till kl 05 är det okej Men allt innan det är på tok för tidigt!

 Tog en promenad på kvällen.
Vackert men kyligt ute.
 Julpyntat även på stan, så fint med alla lampor och iskristallerna som är i träden på grenarna.
 Blev faktiskt lite längre än 5 km den här gången🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar