Summa sidvisningar

torsdag 1 november 2018

Fult, fint, bra, roligt och underbart

 Nej det är ingen Halloweenmask, men det är en renglrande mask som drar ut alla porer och man blir nästan av med halva ansiktet när man ska dra av den.

Nä då, riktigt så illa är det inte.
Men nog känns det allt när den ska dra av.
Man känner sig ren, mjuk och len efteråt.

Mjuka och lena var även mina leggings jag köpte på stan ikväll. Det var tjejkväll och öppet till 20 med många bra rabatter i butikerna.

Köpte även halksockor till Fabian som jag hittade på Cubus.
Svårt att hitta halkisar i så stor storlek han har på fötterna nu.
Dom finns mest för små fötter.
Men har han vanliga strumpor halkar och ramlar han hela tiden.

 Jag läker sakta men säkert och jag får nästan nypa mig i armen för att fatta att det är sant.
Jag drömmer att jag vaknar och magen står rakt ut igen.
Men så går jag förbi spegeln och där ser jag en snygg tjej.
Och det är jag!
Med en rak, stark hållning!

Jag behöver inte ha mormorstrosor på mig längre som når upp till hakan.
Jag kan köpa vanliga underkläder och dom ramlar inte ner eller lägger sig under magen och skaver i nåt ärr.

Hade aldrig kunnat drömma om att det skulle kunna bli såhär bra resultat.

Längtar till jag kan börja träna igen.
Nu blir det lättare mammamage träning och promenader.
Det gäller att hitta dom inre djupa magmusklerna igen.
 Robert fick svar på proverna dom tog i matstrupen vid senaste gastroskopin.
Det var ojämna kanter och det kunde vara förstadiet till cancer.
Men det var bra och det var en lättnad att höra.

Sen omtänksamma Elin♡
Blev alldeles varm i hjärtat när jag fick det här sms:et från cancerfonden idag.

Fabian har haft veckans höjdpunkt och badat på Neptunbadet med pappa idag.
Jag var också med men kan inte bada förrän mina sår är helt läkta så jag fick stå på sidan och titta på🙂

5 kommentarer:

  1. Nu är du på god väg till BEACH 2019!! Då kommer du att dra på dig en läcker bikini och promenera runt med din fina, platta mage!! WOW!!!

    Så skönt att det inte var något farligt i Roberts matstrupe...

    Det finns något man kan sätta på vanliga sockar så de blir antihalksockar. Antingen så limmar man fast remsor eller så är det som en slags målarfärg/klister som torkar och sedna blir lite gummiaktig. Finns säkert på hobbyaffärer... Kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte för att jag stått i vassen förut men nu kommer jag definitivt inte att gömma mig i stora bininibyxor och handdukar😀 Ja så skönt att allt såg bra ut äntligen. Tack för länken så man kan göra strumpor till Fabian! KRAM och ha en fin helg🤗

      Radera
  2. Här hittar du ett exempel...

    https://www.skapamer.se/sock-stop-100-ml

    SvaraRadera
  3. Hej hopp.

    Googla på halksockor vuxna så får du upp olika ställen dr man kan köpa
    strumpor med antihalk. ❤️

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika ska kolla runt på nätet😀 har låst mig lite vid butikerna på stan bara🙂🙃 ha en fin helg!

      Radera