Summa sidvisningar

måndag 1 maj 2017

Poliser vart man än ser

 Igår var det barnens valborg vid gruvan. Massor med folk och mycket olika aktiviteter till barnen.
 Brandbilar, poliser, ambulanser, ponnyridning, fiskdamm och mycket mer.
 Fiskdammen fixade Fabian galant. Det andra var det såna köer till och Fabian klarar inte riktigt av att stå still och vänta.


 Han sprang runt överallt och kollade in allt. Det blåste kallt men annars var det rätt fint med sol.
Men brasan fick dom ställa in då det blåste för mycket för att kunna tända den.
 I morse vaknade vi till strålande sol och VÄRME!
Gav oss i det härliga vädret för att gå till Grycksbo.
Det första vi fick se var en massa polisbilar.
Det skulle vara en massa olika demonstrationer, bland annat det mest omtalade med nazister.
Vi valde att undvika stan idag för säkerhets skull.

 Det tog oss ca 2,5 timmar att gå till Grycksbo.
 Nöjda och glada var vi när vi passerade Grycksbo skylten😊
 Vi gick förbi hemma hos Fanny och lånade toaletten innan vi skulle till bussen för att åka med Robert in till stan igen.
Selma blev så ledsen när vi skulle gå på en gång.
Hon ville leka med Fabian❤
 Man behöver lite tid på sig när man ska gå någonstans med Fabian.
 Vi hann ganska precis fram till busshållplatsen när Robert kom med bussen. En glad Fabian vinkade när han fick syn på pappa😊
 Vi duschade och åt lunch sen tog vi bissen ut till Grycksbo igen.
Fick så dåligt samvete när Selma blev så ledsen så vi åkte ut för att leka med henne.
 Hon blev så glad när vi kom och sprang fram till Fabian och kramade om honom❤
 Vi har varit ute mest hela dagen idag.
 Felix kom och busaďe med oss också till barnens stora lycka.
Alla barn älskar Felix.
Och jag med såklart😊😍
 Robert hämtade upp oss när han jobbat klart.
När vi kom hem och skulle svänga in på vår gata för att åka ner i garaget blev vi stoppade av polisen.
Dom vinkade att vi skulle åka åt andra hållet.
Det var massor med poliser.
Både ridande, gående och i bil.
Vi kom nämligen mitt i nazisternas demonstrationståg på väg tillbaka från stora torget där dom haft sitt tal.
 Jag hade ett paket jag skulle ner till Ica med men jag väntade tills framåt kvällen och det lugnat sig på stan.
När vi kom ner höll poliserna på att plocka ihop det sista.
Nu är jag trött i fötterna av allt gående.
Fick ihop över 20 000 steg idag. Mitt mål är att försöka komma upp i 10 000.
Men jag har faktiskt varit duktig att även varit på gymmet och då har jag inte tagit lika långa promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar