Summa sidvisningar

fredag 26 maj 2017

Jävla skitkropp!!

 I onsdags var jag och gjorde ultraljud på magen.
Nej jag är verkligen inte gravid!

Första ett och ett halva året efter jag fått Fabian så låg jag verkligen i för att träna mig tillbaka som jag alltid gjort efter dom andra graviditeterna.
Lade särskilt fokus just på mage och rygg, men det gav inte mycket resultat.

Sen kom depressionen som ett brev på posten och kroppen och hjärnan liksom stannade av.

Jag har fortfarande 20 kg övervikt och magen står rakt ut och jag ser ut som jag är gravid hela tiden.

Runt påsken hade jag ett kraftigt gallstensanfall.
Nåt jag inte haft på nästan 5 år.
Ultraljudet på buken visade på massor med gallstenar i blåsan.
Nåt som egentligen inte stör mig särskilt.

Magmusklerna som jag var där för att kolla upp såg inte alls bra ut.
Dom är rejält delade och som mest 5,5 cm på bredaste stället.
Dom har inte alls åkt ihop sen graviditeten med Fabian.
Jag är så svag i hela bålen och har ständigt ont i både mage och rygg.
Skulle få remiss till kirurg men skulle tro att jag har alldeles för högt bmi för att få någon hjälp.

Jag rör mig och går minst mina 10 000 steg varje dag.
Äter inte alls helt fel eller onyttigt.
Har en app jag skrivit in allt jag ätit och rört mig under långa perioder och har absolut inte legat på en massa plus utan helt ok och faktiskt lite under.

Nu visade ultraljudet på något mer också.
Fettlever!
Läkaren undrade om jag drack mycket.
Nej, det gör jag definitivt inte.
Snarare tvärtom.
Fettlever beror oftast på hög alkoholkonsumtion eller fetma.
Visst har jag övervikt men inte överdrivet höga fetma kilon.

På tisdag ska jag och ta prover och kolla levervärdena.
Fy f-n va less jag blir....
Min mamma på 70+ ät ju betydligt piggare i kroppen än vad jag är.
Jävla skitkropp!!!!

Nåja det var en fin morgon när jag gick hem med tunga steg från lasarettet i alla fall...

 Det är tur jag är omringad av dessa små älsklingar❤
 Dom ger massor med energi och idag har jag haft alla mina barnbarn hemma.

 Vi tog en skön promenad på eftermiddagen och stannade till i en lekpark i Elsborg och lekte lite.
Elin matchade den vita häggen så fint med sina ben i samma nyans😉
Doftade ljuvligt.

 Stora godingar och små godingar lekte i parken😃

 Tjejerna sover här i natt så det har varit full rulle hela dagen.
Men nu ska vi sova och ladda om tills imorgon med en massa bus❤

2 kommentarer:

  1. Fettlever?? Sitter här som ett levande frågetecken! Du är ju inte typen som ska få det! Hoppas de kommer fram till att de har ställt fel diagnos, eller något liknande. Såg att ni varit på Rhodos. Härligt! Jag var också där i Maj. Var på en 10-dagars kryssning på Medelhavet. En av dagarna var vi på Rhodos och strosade runt i Gamla Stan. Väldigt fint!! Önskar er en fin Pingsthelg. Kram, Karin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kryssning i Medelhavet, de lät härligt! Ja visst var det fint i gamla stan!
      Får se vad alla proverna säger om levern men det låter konstigt i mina öron med...
      Önskar dig en härlig pingsthelg med! Kram på dig Karin😊❤

      Radera