Summa sidvisningar

lördag 20 maj 2017

Rhodos❤ (BILDBOMB)

Jag har öppnat upp bloggen igen, gör ett sista försök och hoppas att den 
som vill mig något ont har skaffat sig ett eget liv.
Vi har haft en sån fantastiskt härlig "semester".
Jag gör semester inom situationstecken för någon semester med vila är det 
då rakt inte när man har en Fabian med sig!
Det ska hända något hela tiden och det gör det också.
Vi landade på Rhodos mitt på dagen på vårt hotellrum.
Hade en magnifik utsikt från rummet!
Bodde inte allt för långt från flygplatsen så att i början kändes det
som att planet strök hustaken när dom gick in för landning.
Vi bytte snabbt om till sommarkläder och gick ut för att kolla omgivningarna
på hotellområdet.
Var nära till havet och alla stenar som fanns där,
Fabians guldgruva i två veckor.
Han har säkert kastat ett ton sten i havet under dessa veckor haha.

Vi hade halvpension så vi åt frukost och middag på hotellet.
Bodde i lägenhet så vi kunde laga egen mat där.
Ibland bytte vi middagen mot lunch och gick ut och åt middag på kvällen.
Alla var så himla hjälpsamma och mixade Fabians mat så att han kunde äta med oss.


Vi bodde i Ixia på Sun Beach Resort.
Fanns tre olika poolområden att välja mellan.
Men det närmast oss var som tur var lugnast för Fabian då dom flesta barnfamiljer verkade 
bo på området bredvid.

Havet var otäckt tyckte Fabian.
Han ville inte alls bada där men däremot leka i sanden och plocka
med alla fina stenar som fanns där.
Vi bodde på den blåsiga sidan av ön, något vi var väldigt glada för.
Det hade blivit på tok för varmt om det varit vindstilla.
Var nog mest vi som tyckte så för solstolarna vid stranden gapade tomma första veckan vi var där.
Vid poolområdet blåste det inte lika mycket.
Mycket fina blommor att se på.



Vi hade en stor pool och en barnpool, var nästan varmare i havet än i poolerna.

Nöjd kille som badat massor dom här veckorna.



Fanns ett turisttåg som vi såklart var tvungna att åka.
Var en rutt på runt en timme och en nöjd Fabian satt storögd och tittade på allt vi åkte förbi.



Utsikten från vår balkong.

Fetaost i massor!!↓



Kollar man noga ser man Robert vinka från poolen😁
Köpte nyplockade apelsiner och pressade oss alldeles färsk juice, sååå gott!



Baden varvades med glass i stora lass🍨







Tog en promenad in till Rhodos stad en dag.
Blev en tur på nästan 2 mil fram och tillbaka.

Jobbigt för en del av oss att gå så långt😉




Blev mulet en dag och då passade vi på att hyra en bil och se oss omkring på ön.


Åkte till en fantastiskt fin by som hette Lindos.


Svårt att se hur vacker miljö det är på bilder.
Det var brant som tusan och många tog åsnetaxi upp för bergen.


Vi gick, jag med 20 kg extra på ryggen....




Vilken utsikt!!






Svettiga men glada att vara på toppen men det var nästan lika jobbigt att gå ner igen.












Självklart åkte vi svenskt.


Stannade till på ett mysigt ställe och åt lunch.


Och kastade lite sten i vattnet såklart😊


Kom några få regndroppar på rutan men inget som störde oss.

Så kom min födelsedag, Robert talade såklart om för personalen i 
restaurangen att det var min födelsedag på frukosten.
Tåget vi åkte med gick förbi på gatan utanför oss flera gånger om dagen.
Fabian lärde sig att känna igen ljudet och sprang för att kolla så fort han hörde det komma.




Poolområdet på hotellet bredvid oss.

Vi gick utt för att fira mig på födelsedagen.
Fabian fick välja en glass....


...och jag en drink 🍹




När vi kom till middagen på kvällen stod en blomma på "vårat" bord.
Jag hade fått blomma bara för att det var min födelsedag💗
Precis när vi ätit klart och var på väg att gå från bordet kom dom med en tårta!
Inte nog med det så ställde dom sig runt mig och sjöng för mig!
Gissa om jag blev rörd!!
Så himla fint gjort av dom💗
Dom var verkligen super och fick oss att känna oss lite speciella.
Dom tre första dagarna satt vi vid bord nr 7.
Dag fyra var bordet upptagen när vi kom ner.
Fabian reagerade genast att det var en annan siffra på träklossen.
Då var den underbara personalen där snabbt och skiftade klossar så vi fick 7an igen😄

Andra dagar vi kom ner och 7an var upptagen så skiftade dom snabbt klossar så
rätt kloss stod på bordet vi fick sitta vid.
Dom var helt fantastiska med Fabian.



Delade på en portion med mat en gång vi åt middag ute.
Tur var väl det för vi orkade inte ens äta upp allt ändå!

Wifi fanns överallt som tur var.
Utan plattan har Fabian ingen ro alls att sitta still och äta.
Den är räddningen för att vi också ska kunna ha en chans att få i oss mat.







Sen jag fick Fabian har min kropp blivit helt annorlunda.
Jag kämpar med en ständig övervikt och mina pigment har försvunnit.
Har alltid blivit brun tidigare.
Nu har jag jättesvårt att få färg och fick massor med soleksem!
Jag har fått gå smord i faktor 50, med Robert sönderklippta strumpor som benvärmare för att skydda min eksem på benen.

Jag tjurade som ett barn första veckan.
Mensen kom, eksemen kom och jag fick sitta i skuggan på solsemestern...





Skugga och solhatt...


Dessa fantastiska vackra stenar!















Andra veckan kunde jag sakta börja kunna vara lite i solen igen, men faktor 50
gällde fortfarande...
Har fått eksem och fläckar på hela kroppen.
Kul men en man som blir jämnbrun och fin som en pepparkaka.




Vackert i gamla stan i Rhodos.
Vi mötte upp en arbetskamrat till Robert och åt middag där med honom och hans syster.
Riktigt mysigt.
Vackra stenläggningar överallt.
En julstjärna stor som ett helt träd.


Avslutade sista veckan med en tur på turisttåget igen.

Ingen av oss längtade hem efter 2 veckor.
Saknade såklart barn och barnbarn men dom hade väl kunnat komma till oss istället😉
Kändes vemodigt att lämna det tomma hotellrummet vi bott i för att åka hem.
Vi har njutit varje minut och Fabian har haft det så bra!


På flygplatsen fick vi köa i över en timme till incheckningen.
När vi väl kom fram sa dom att vi hade kunnat gå fram direkt utan att köa då vi hade rullstol
och all annan extra packning.
Jag hade honom dessutom på ryggen i selen hela tiden, svettigt värre och näst intill flintskallig innan 
det blev vår tur.
Nåja då vet vi till nästa gång hur vi kan göra.
Väl på flyget fick vi vänta ytterligare en och en halvtimme då dom lastat planet fel och fick lasta om allt igen.
Fabian hann somna innan vi ens kommit upp i luften.
Det har gått riktigt bra att flyga med honom.
Vi gav smoothies vid start och landning för att han inte skulle få lock för öronen.
Funkade utmärkt.
Vi reste i ett halvtomt plan hem, har jag aldrig varit med om tidigare.

Tycker inte alls om att flyga,blir värre för varje gång.
Star och framförallt landning är en plåga!
Men det gick bra även denna gång.
Vi kom hem några timmar senare än beräknat men resan gick trots all bra.

Kommer att lägga upp bilder från systemkameran sen också då alla dessa är tagna med mobilen.
Men nu blir det god natt😘

1 kommentar:

  1. Såå underbart ni har haft det, jag är riktigt avundsfrisk på er. Skulle också vilja komma iväg på två veckors solsemester men har en man som inte alls gillar solen och värmen som mig. Härligt att läsa din blogg igen <3 hoppas nu att alla "dumma" håller sig härifrån. Stor kram till er alla och hoppas vi kan träffas igen snart.

    SvaraRadera