Summa sidvisningar

lördag 29 april 2017

Vilken överrasknings dag! 😊

 Jag och Fabian gav oss ut pĂ„ en promenad i morse.
Hade tÀnkt gÄ upp till gruvan och min kusins butik Calimero för att köpa en solhatt till Fabian.
Det var bara det att vi var ute lite mer Àn en timme för tidigt innan dom öppnade.
TÀnkte att dÄ kunde vi gÄ till City gross och köpa nÄgra smoothies till Fabian sÄ lÀnge.
 Det gjorde vi.
Sen skulle jag ta en annan vÀg tillbaka som jag aldrig gÄtt förut.
Hamnade mitt i skogen bakom golfbanan pÄ nÄt vis.
Himla vackert var det med milsvid utsikt Ät andra hÄllet.
 Gick lite fel och gjorde ett extra varv i elljusspĂ„ret som gick dĂ€r😂
Till slut kom vi ut pĂ„ Galgberget och dĂ€rifrĂ„n hittar jag hem😊
 Fick syn pĂ„ Alice och hennes pappa och farmor som bor dĂ€r.
Gick fram och pratade med dom och Alice sÄ att Jag kommer hem till dig idag.
JassÄ va kul sÄ jag.
Hon pratar sÄ mycket tok ibland sÄ jag tÀnkte inte mer pÄ det.
Hon har ju sin pappavecka nu och var dÀr.
 Efter en husesyn hos Alice farmor sĂ„ gick vi sen hemĂ„t.
Hade vagnen full i kottar vi hittat i skogen.
 Gjorde mig en nyttig och god lunch nĂ€r vi kom hem.
Tonfiskröra och lite grönt som fanns hemma.
 Fabian plockade in alla kottar som rĂ„kade bli med hem i sitt tĂ„g.
 Robert skulle ivĂ€g pĂ„ eftermiddagen och hjĂ€lpa en kompis att bĂ€ra nĂ„gra möbler.

Han skulle köpa med sig mat hem efter det.
 NĂ€r han kom hem hörde jag en massa folk som sjöng Ja mĂ„ hon leva.
-vad hÄller du pÄ med sÄ Jag!
 DĂ€r stod hela "klanen" barn och barnbarn!
Med sig hade dom en massa pizza som vi Ă„t tillsammans.
Robert hade alltsĂ„ planerat bakom min rygg ihop med ungarna hela tiďen❤
 SĂ„nt hĂ€r vĂ€rmer i hjĂ€rtat!
Fy bubblan vad glad jag blev!
Alice hade ju inte alls pratat goja.
Hon skulle ju hem till mig.
Hennes pappa hade ƕingt Elin och sagt att han var rĂ€dd att Alice förstört överraskningen.
Men jag fattade ju ingenting som tur var😅

Fick presentkort som jag kan skÀmma bort mig sjÀlv med.
Klippning och fÀrgning av fransarna.

Det var sÄ kul igÄr nÀr vi gick pÄ stan.
DÄ sÄ jag till Fanny att jag skulle gÄ in pÄ en Salong och köpa en fransfÀrg behandling.
-nej! Sa Fanny.
DÀr fÀrgade Emma förut och det sved jÀttemycket i hennes ögon dÀr!

Men fy sa jag!
Att dom ens fÄr fortsÀtta dÄ!
Sen hade hon gÄtt bakom mig och höll pÄ att skratta i byxan.
Dom hade ju redan köpt en behandling Ă„t mig och hon var tvungen att hitta pĂ„ nĂ„t sĂ„ jag inte skulle gĂ„ in och köpa en jag med😂
 Det blir lite livat i holken nĂ€r vi Ă€r samlade hela högen.
Men Lovis lyckades slumra till en liten stund Ă€ndĂ„❤

 Selma och Fabian tog ett bad efter kalaset.
Selma skulle sova hÀr men hon Àr inne i en mamma period sÄ hon följde med hem sen i alla fall.
 Lovis sĂ„g ut att vĂŹlja vara med och bĂ„da hon med😊
Fy tusan vilken bra dag jag haft idag❤🌞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar