Summa sidvisningar

onsdag 12 april 2017

Då var det Påsk igen då🐣

 Fabian fick vattenfärger av Elin i julklapp. Vi har glömt bort dom men hittade på dom när vi rensade hans rum.
Det var lite svårt att förstå hur man skulle göra för att få färg på penseln.
Men får vi träna några gånger så ska vi nog få till det.
Han tyckte att det var kul att måla i alla fall.

 Jag har sytt mig en färgglad tunika av ett tyg som jag haft liggande i säkert ett år.
Har liksom inte velat förstöra det.
Men nu blev jag nöjd med det jag åstadkommit av det.
 Vi har premiärcyklat med vagnen för i år.
Tyvärr i motvind för min del.
Men Fabian gick det ingen nöd på för han somnade så skönt där bakom mig i kärran.
 Vi gillar ju att vara ute och strosa runt så det gör vi ofta.
Dom har satt såna fina vårblommor i lådorna på stan.
 Vi har plockat sten, kollat på tåg och räknat bilar.
Fabians nya rullstol har förresten kommit.
Men vi får inte hämta den förrän om två veckor.
Det är inte bara att hämta hem hur som helst.
Det ska ställas in efter hans kropp så att han sitter bra och bekvämt i den.
Men nu vet vi att vi hinner få den före semestern i alla fall.
 Middagen blev en enkel måltid, enkel men god.
Färdiga köttbullar, ris och så gjorde jag en tomatsås till.
Fabian fick potatis istället för ris.
Han klarar inte att äta ris trots att vi nu har den.
Han äter i princip allt som går att mosa och mixa.
Det tar lite längre tid att äta men det är det så värt nu när han äntligen äter hemlagat.
 Vi har städat och möblerat om lite i hans rum.
Han har som en liten båt man kan sitta och åka på.
Han fick den när han fyllde 1 år av farmor och farfar.
Han har inte klarat av att åka på den så den här mest bara stått och tagit plats.
Nu helt plötsligt har han lärt sig åka på den!
Han åker runt runt här hemma hela dagarna på den nu😊
 Höll på att bli lurad på Ica Maxi igen!
Tryckte på lök men ut kom en lapp med musli med ett betydligt högre pris!
Det gäller att se upp och kolla vad som står på lappen innan man skannar den.
 Ska ha påsklunch på jobbet imorgon och har förberett en massa godsaker.
Hittade en sån rolig bild på mina ungdomar när dom var små och utklädda till påskkärringar.
En sötchock❤😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar