Summa sidvisningar

torsdag 29 september 2016

Hamnat i blåsväder

 I morse fick jag skjuts till jobbet då jag skulle ha lite saker med mig och regnet bara öste ner.

Under dagen så ändrade vädret sig och det klarnade upp.
Sen kom stormen!
När jag gick hem flög det stora grenar från träden, som nästan låg ner efter backen av vinden!

Det tog i emellanåt så att jag knappt tog mig framåt.
Jag vinglade när jag gick och fick gå framåtlutad för att hålla mig upprätt.
Riktigt läskigt var det.
 Igår bakade jag bullar på jobbet.
 Idag har jag gräddat pannkakor så in i vassen.
 Bjöd på ärtsoppa med hembakt bröd och pannkakor med sylt och grädde.
 Måste uppdatera er om vår granne vars son som försökte slå sig in till oss och hotade oss.
Hon har äntligen flyttat!
Nu hoppas vi på att det blir lugnt i trappen.

1 kommentar:

  1. Så skönt att människan har flyttat!! Nu kan ni känna er trygga igen! Kram, Karin. (Bullarna och pannkakorna ser mumsiga ut!)

    SvaraRadera