Summa sidvisningar

lördag 17 september 2016

Bilar, bilar och softboll

 Idag var det protester mot polisen i flera olika städer i Sverige.
 Det dom protesterade mot var polisen och dess flygande besiktningar på cruisingar. Polisen har som egna regler och bötfäller mot såna saker som gått igenom en bilbesiktning.
Det kan vara saker som för kromad (blank) kofångare, för tätt mellan lysena, för brett mellan lysena, för hög volym m.m.

 Här i Falun samlades alla bilarna vid city gross och skulle åka mellan Falun och Borlänge. Jag tror att det kom lite fler bilar än väntat.
 En alldeles lyrisk Fabian kollade in alla fina bilar som åkte förbi under oss där vi stod.

 Köerna ringlade långa och det tog lång tid innan alla var samlade och dom kom iväg.

 Elin åkte med sin pappa i hans bil.


 Det var alla varianter på bilar. Både välputsade och mindre putsade bilar...


 En drönare såg vi också cirkulera runt.

 Äldsta bilen i karavanen kanske...
 Rasmus åkte i sin bil och tutade och vinkade åt oss när dom åkte förbi under oss.
 En del åkte på andra...

 Folk stod efter vägen överallt för att kolla in alla bilarna.


 Först ut i karavanen var en massa lastbilar "cruisingen stannar" stod det på den första bilen.
Och här mitt i bilkön står dom skyldiga till dagens protesttåg.
Bilderna hamnade i lite fel ordning av dagen så jag avslutar med morgonen.
Elin glömde Alice tofflor här igår.
Jag tror vi får köpa ett par likadana till Fabian för han gick omkring i dom hela morgonen.

Vi var upp till Leksand och träffade Slejman (som Robert delade rum med på slottet på Biggest Loser)
Hans dotter var där och spelade match i softboll.
Kul att se honom även om det bara blev en snabbis då Fabian var trött och ej så samarbetsvillig så vi fick lov att åka.

I morse fick jag sovmorgon.
 Ja även Robert då Fabian såklart sov ovanligt länge!!
Imorgon ska jag gå upp och då blir det väl strax efter fyra i vanlig ordning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar