Summa sidvisningar

fredag 8 juli 2016

Syskonkärlek

 Semester=sovmorgon
Glöm det!
04:20 skulle vi gå upp idag...
Det var bara att gnugga sömntutorna ur ögonen, dra på sig morgonrocken, sätta på en kanna kaffe och se glad ut.

Mormor som har lite svårt att slita sig från Fabian trots att hon inte behöver passa honom kom hit i morse.
Dom gick ut en sväng och jag tog tillfället i akt att klippa ut ett mönster till ett par shorts jag ska sy till mig själv.

Han även klippa ut tyget så sen ska det "bara" sys ihop.
 Elin och Alice kom till oss på förmiddagen. Elin satte sig vid symaskinen och Alice och Fabian lekte lite.
 Elin skulle till optikern och vi skulle med som smakråd när hon skulle välja bågar.
Elin har en fruktansvärd dålig syn.
Som mest -4,75 på ena ögat.
Den hade blivit mycket sämre sen sist hon kollade sig.
Jag och busfröna gick på stan i väntan på att hon skulle bli klar inne hos optikern.

 Sen gick vi till lekparken en sväng. Alice åkte rutschkana och gick i trappen utan problem.
Fabian ville så gärna åka han med.
Jag hjälpte honom uppför trappen och Elin tog emot honom i rutschkanan.
Han har inte musklerna att orka/kunna hålla sig sittande när han åker utan han ramlar omkull.
Han kom ner åt alla håll och kanter men det gick bra tack vare att Elin kunna de fånga upp honom när han kom ner.
Han tjöt av glädje både uppför trappen och nedför kanan.

 Efter lite bus måste man ju svälja sig med en glass så det gjorde vi.
En jättegod ananassorbe` från rättviksglass.

 Ett stopp i lekparken på gården innan Alice farmor och pappa kom och hämtade henne och vi gick in.
 Nåt som gör mitt mammahjärta lyckligt är hur många mina barn är om varandra.
Sen dom var små har dom alltid hängt ihop och sällan varit osams och bråkat.
Dom har delat med sig och hjälpt varandra.

Nåt dom fortfarande gör. Dom ringer varandra och hör hur dom mår.
Hjälps åt och bjuder varandra på mat med mera.
Idag åkte tre av dom och några kompisar iväg till Power Meet i Västerås.

Dom kom och hämtade upp Elin som var kvar hos oss.
Vi tar det lilla lugna här hemma och det blir en tidig kväll kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar