Summa sidvisningar

söndag 10 april 2016

Sköna söndag och vårtrötthet

Fabian är så gosig med alla sina nallar, hundar och kaniner. 
Han gosar med dom i myspölen, har dom med i bilen och på promenader.
I morse ställde han upp dom på rad mot vitrinskåpet och lade sig mitt i raddan själv. 
Fabian (eller mormor) har lyckats slarva bort mepsen jag sydde nyss till Fabian när vi var på kryssningen. Han fick ett pannband med skärm på sig istället när vi var ut idag.
Såg ut som en liten cooling med huvan på sig också.
Sån otroligt härlig dag ute idag. Solen värmde riktigt skönt.
Robert blev lite ledsen och kinkig då han fick syn på Burgarbussen på fisktorget efter att vi ätit.
Det är alltid långa köer när dom är ute. Men folk står gärna i deras kö och väntar tålmodigt utan gnäll. Dom vet ju att dom får något gott värt att vänta på när det är klart.

Robert ställde sig i ledet och vi köpte med en burgare hem och åt senare.

När vi klev av båten och skulle gå till den väntande bussen så är det oftast pensionärerna med all tid i världen som har mest bråttom. 
Förra gången vi åkte så satt det ett äldre par påklädda med sina väskor framför sig och väntade vid utgången på båten. 
Dom var verkligen ute i god tid. 
Dom satt nämligen där 4 timmar innan vi skulle gå i land!!!


Nu när vi gick av så skulle vi ta trappen ner. Hade en dam bredvid mig på min högra sida. På min vänstra var rulltrappan som hon tydligen helt plötsligt skulle åka i.
Hon svängde tvärt i bakom mig rakt in i min väska som jag drog på.
Det resulterade i att den rullade över hennes fötter.
-Du! Sa hon
-Jag har faktiskt fötter jag också!
-jasså, sa jag.
-Då kanske du ska se var du sätter dom då...
Så tog vi trappen ner och hon muttrade vidare till rulltrappan.


Jag måste ha fått nån slags vårtrötthet. Sov middag i två timmar när vi kom hem från vår tur i solen.
Ständigt trött och så den jäkla nackvärken på det!
Så!
Då fick jag gnälla av mig lite också.
Mår illa med. 
Min man skiter så illa att det luktar avlopp i hela hemmet.
jag vet helt ärligt inte om Fabian somnade av trötthet på kvällen eller om han svimmade av syrebrist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar