Summa sidvisningar

fredag 15 april 2016

En extra stolt mamma idag!

Jag , Fabian, Nalle och Apan gav oss ut på en promenad i morse. 
Vi började vår runda vid Resecentrum. 
Hade sån tur att det kom två tåg just som vi kom dit.
Nåt som gör mig tokig är all onödig förstörelse! Dom har gjort så fint vid Resecentrum. 
Sen är det några jäkla rikspuckon som roat sig med att bryta av träden som planterats där!
I två timmar strosade vi runt hela stan och tittade på fåglar, tåg, bussar, grävmaskiner och gud vet allt...
När vi kom hem åt vi lunch med Robert sen blev det en middagslur på det.
Efter vilan tog vi en busstur ut till Grycksbo och hälsade på alla godingar där ute.
Fy bubblan vad jag älskar dom♡
Dom är så roliga och snälla med varandra alla tre. 
Jag fick med en rejäl dos med kärlek idag.
Alice farmor kom och hämtade henne och vi andra gick ut och lekte.
Felix han är favoriten hos alla tre småttingar. Dom blir alldeles överlyckliga när dom ser han. Han är en fantastisk bror/morbror.
Fabian och Selma såg så roliga ut där dom satt i Felix bil. Hon med papper och penna som en liten kartläsare :)
Idag gjorde han mig till en extra stolt mamma också!! Han har kämpat länge med sitt körkort och idag fick han det!
Jag grät av lycka när han ringde mig i morse på vår promenad och talade om den glada nyheten!
Dom busade i lövhögarna ute på gården tills det började regna och vi fick lov att gå in.
Fabian tyckte att vi skulle se på tåg på tv'n och så blev det.
Han visade att det var blå tåg.
Tecknet för blå är att peka på ögat. Han lär sig nya tecken nästan varje dag. 
Åtminstone nåt nytt i veckan blir det.
Dom satt i lite olika positioner Selma och Fabian :)
Sen blev vi bjudna på mat. Selma har blivit så duktig på att äta själv.
Just nu äter hon bara mjölkproteinfritt för att kolla hennes känsliga mage om det blir bättre.
Medan Fanny fixade mat så busade "minstingarna" på golvet med nallarna.
Kallar fortfarande Felix för minsting även fast han är 196 cm lång och vi har Fabian som är mindre. 
En gång minsting alltid minsting.
Fabian fick pussar i pannan av Selma så han var alldeles våt i håret.
♡♡♡
Fabian är inne i nån mjukisdjurperiod. Det är bara nallar och gosedjur hela tiden. Han älskade Selmas stora nallar hon har.
Selma det lilla bustrollet hon kröp in i en låda och satt där ihopkurad och lekte länge. Pratade för sig själv och hade skoj.
Fanny gjorde degen och Jesper friterade dom goda langos bröden sen.
Åh va gott det var!!
Hela bunten var samlad när vi åt.
Elin, Rasmus, Felix, Fanny, Fabian och så Selma och Jesper såklart. 
Men det är inte varje dag jag har alla mina fem barn samlade i samma rum.
Fabian fick låna med sig en jättenalle hem. Robert hämtade upp oss efter jobbet.
Han hämtade genast sina andra nallar på sitt rum och gjorde en myshög i hallen.
Han somnade ganska direkt vi kom hem. Har varit mycket bus idag.
Jag hittade en rolig app idag. Piffade till mig och gjorde mig extra fredagsfin ;)

Nattinatti ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar