Summa sidvisningar

onsdag 13 april 2016

Jag vill bli "frisk"

Blev väckt i morse av en strålkastare som tändes i taket. 
Har sovit som ett as i natt. Var så himla trött när jag lade mig igår kväll men hade såna "myrkryp" i benen. 
Det var omöjligt att koppla av och somna. 

Somnade efter ett nån gång sen vaknade Fabian när Robert gick upp i morse i halv fem tiden.


Jag är så trött så trött hela tiden. 
Jag är trött på att vara trött.
Trött på att hjärnan går på högvarv hela tiden.
Trött på tryck i bröstet.
Trött på djupa suckar.
Trött på ångest och grubblande....

Jag vet att jag inte är ensam om att må som jag gör.
 Jag vet flera stycken (mest kvinnor) som mår precis som jag. 
Hur kunde det bli såhär?
Vad är det som gör att vi rasar ner i detta mörker?
Tårarna tar aldrig slut, självmordstankar kommer och går. Jag skulle aldrig ta mitt liv men ibland vill jag bara försvinna från allt.

Det syns ju inte utanpå hur man mår inuti. 
När ska det vända?
Jag vill ju inte må såhär tills jag dör.
Jag vill vara glad och nöjd med mig själv. 
Jag har mått såhär i flera år nu!! 
Jag är så in i vassen trött på att må som jag gör!! 

Innan den där drogpåverkade galningen försökte slå sig in genom rutan hos oss så tyckte jag att jag mådde bättre.
Att det började gå lite uppåt igen och se ljusare ut.
PANG!! 
En händelse och allt rasar igen....
Hur skör är man inte??
På jobbet har jag bakat kärleksmums och haft tipspromenad. 
Är så tacksam för mitt jobb.
Att sen komma hem till den här lilla godingen är också rena medicinen.
MamMam hör man när man öppnar dörren.
Har haft Rasmus och hunden Lillis på besök på kvällen. 
Klippte håret på Rasmus.
Fabian har nyss somnat och det kommer jag också att göra (hoppas jag). Myrkrypen kommer först när jag lagt mig men jag hoppas dom håller sig borta idag.

3 kommentarer:

  1. Du kanske har restless legs? Har du pratat med någon läkare om myrkrypen? Hade det själv så vet hur det känns. Hoppas du får sova. Upp och gå innan läggdags kan underlätta också.

    SvaraRadera
  2. Köp magnesium och ta dubbeldos innan sängdax. :-) puss på dig

    SvaraRadera
  3. Du kan pröva ullgarn runt fotlederna 😃

    SvaraRadera