Summa sidvisningar

onsdag 21 augusti 2019

Nytt gym och äldrekollo

 Det har öppnat ett nytt gym i stan.
Vi tecknade kort där tidigt på året då dom hade extra billiga erbjudanden.
Det tar ca 3 minuter att gå dit hemifrån så nu finns inte den ursäkten att det tar tid att ta sig dit.
 Lite ovant med nya maskiner och lokaler men det blir nog bra när man lärt sig allt där och känner sig lite mer bekväm och hemma.
 Köpte mig nya springskor inför tjejmilen som är nästa helg.
Var tvungen att testa dom igår och sprang 8,6 kilometer utan större problem.
Skorna kändes toppen!
 Jag hann vara 2,5 dagar på mitt jobb efter semestern.
Fick ta med mig Fabian på torsdagen då han absolut inte ville vara kvar i skolan.
Han var alldeles förtvivlad och jätteledsen lilla plutten❤

Den här veckan har alla vi träffpunkter ett gemensamt Äldrekollo på Liljansgården.
Blusarna vi ska ha är blommigare än blommigast och min även en storlek för liten så spänner jag armarna spricker den😂
 Äldrekollot är mycket uppskattat.
Ca 50 gästande pensionärer varje dag som kommer med buss.
50:- om dagen kostar det dom och då ingår först frukost när dom kommer, vi har haft tipspromenad på förmiddagen.
Idag var det linedance, varje eftermiddag är det levande musik till kaffet och så får dom lunch också.
Lite olika spel som t ex airhockey spelas flitigt av både personal och pensionärer som alla ger gärnet😁
 Otroligt vackert ställe!
Idag grillades det hamburgare och korv till lunch.
Vi har blivit sponsrad av olika företag med mat och dricka.

En otroligt lyckad vecka.
Allt är handikappvänligt där både inte och ute.

På skolan går det lite upp och ner för Fabian.
Jag tror att det blir mycket nya intryck på en gång för honom och att han blir lite trött för det.❤

Men det verkar i stort sett gå bra och han ser ut att trivas med både kompisar och personal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar