Summa sidvisningar

söndag 5 maj 2019

Tagit igen tid och Sveriges sämsta habilitering?

 Vi har tagot igen tiden vi varit borta och hängt med tjejerna så mycket vi kunnat.
 Det märks att dom saknat varandra allihopa.
 Sen har jag ägnat tiden i veckan åt att ringa habiliteringen.
Redan innan vi åkte ringde jag om Fabians rullstol.
Den med gröna hjulsidor är den han har nu och den börjar bli för liten.
Han har haft den i 2 år nu.
Tänk vad liten den första måste ha varit❤

Efter 3e eller fjärde samtalet fick jag ett svar att en kallelse var skickad och vi skulle få en tid att komma upp och kolla på rullstolen.
Dom första beskeden var att dom skulle ringa upp mig.
Jag personligen tycker att det är bäst för då kan man kolla en tid tillsammans som passar att komma dit.

Nu var det ren tur att jag jobbar kväll det datumet och faktiskt kan komma tiden vi fått.
Annars hade jag fått ringa och avboka och dom hade skickat en ny tid.
Dom lyckas ofta med att dra ut det mesta på tiden på nåt lustigt vis.
Fast särskilt lustigt är det inte....

Har fått ringa 4 gånger om Fabians sömnmedicin också.
Vi har haft en sömnlös vecka, natten till fredagen sov jag en och en halvtimme ungefär.

Hade även garderar mig med att kontakta vår vårdcentral på fredagen.
Dom skulle ringa upp mig på eftermiddagen och försöka hjälpa oss om inte vi fått hjälp av habiliteringen.

Men plötsligt händer det.
På eftermiddagen ringde dom från HAB och så att nu skulle det finnas sömnmedicin att hämta ut.
ÄNTLIGEN!!
Tog bara en vecka och 4 samtal dit för att få medicinen utskriven.

 Jag har piggat upp mig med lite nya kläder.
Har snålar på mitt presentkort som jag fick i julklapp men nu är det slut😊
 Mina klänningar som jag älskar börjar bli lite stora, men nu har jag lite nytt fint som passar.
Roligare att byta ut åt de hållet än när kläderna börjar bli för trånga.

 Har haft alla samlade i helgen, både barn och barnbarn har varit här.
Fabian rullstol är en rolig leksak 🙂

 Dom leker och har så himla kul tillsammans.

 Blev ju vinter igen så leka ute var inte att tänka på.
 Så vi gick till biblioteket och lekte där inne istället.


 Fabian fick ett par lurar innan vi skulle på semester.
Dom här han börjat använda sen vi kom hem🙂
Det är ju såklart dinosaurier på dom.

 I lördags var vi på öppet hus på brandstationen.
 Träffade Flammy där 😊

 Men det bästa av allt var såklart bärgaren!

 Felix var hundvakt åt deras pappas tjejs hund.
Så otroligt lugn och fin hund.
Jag fick sällskap av henne på promenaden och Fabian låg och myste bredvid henne på golvet❤
Fabian brukar vara lite försiktig och inte bry sig så mycket om hundar, men den här tyckte han verkligen om.

 Idag efter en god frukost tog jag en springtur ut till Grycksbo.
 Vi var bjudna på lunch hos Roberts kusin så jag sprang ut.
Efter middagen har jag varit hos Elin och hjälpt henne att fixa lite hemma.
Alice var hos sin farmor men Selma och Lovis var hemma och bjöd på lite pussar.

Imorgon kommer dom hit till mig och Fabian igen.
Det kan vara lättare att ha 3 hemma än 1 barn när dom leker bra med varandra🙂❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar