Summa sidvisningar

måndag 20 maj 2019

Kalas, förberedelser och slagsmål

 I lördags var vi bjudna på kalas och jag fick använda mina nya snygga byxor från Indiska 👌

 Fabian var stilig i skjorta och jeansshorts 😍
 Viöket härligt väder vi haft i helgen, så skönt att kunna gå i shorts och t-shirt bara.
Känns som man nyss fick lägga vantarna på hyllan.
 Jag har varit hos optikern och beställt nya glasögon.
Ska även beställa ett par extra billigare att ha i reserv.
Dom jag har nu har helt fel styrka men jag ser då bättre med dom än utan.

Fanny testade ett par av provbågarna jag lånat hem och hon var så himla snygg i dom!

 Igår cyklade jag ut till Grycksbo och sprang 5 km med Fanny sen cyklade jag hem igen.

Det var årets första cykeltur så idag känns rumpan lite öm 😅
 Blev en räkmacka när jag kom hem, den var jag värd 👍😁

 Min klocka har koll på hur mycket jag tränat i veckan.

Idag har jag hämtat ut våra lappar till vårruset som vi ska springa imorgon.
En är min och en är Fannys🏃‍♀️🙂
 Har varit ute i Grycksbo På eftermiddagen då jag och Fabian hämtade Alice på förskolan för Elin jobbade.
 Kom hem till lagad mat.
Jag behövde endast göra såsen och den blev så himla god!
Vi åt laxburgare och såhär gjorde jag såsen till:
1 1/2 dl Larsa fettfri grekisk yoghurt
1 msk lättmajonäs
1 tsk dijonsenap
1 msk hackad dill
Cest och saft från en lime
Salt

Den är nog riktigt god att ha till en räksallad också.
Nu på kvällen låg jag i syrummet och kollade på tv och Robert i vardagsrummet.
Jag hör att han vrålar till så jag reser mig och undrar vad det är.

Ser ett gäng killar i yngre tonåren gå iväg från gården.
Kvar sitter en ensam kille och tre tjejer på en bänk utanför oss.

Robert hade balkongdörren öppen och hörde skrik utanför .
Han såg dom 5 som stack stå och slå på den ensamma killen.
När han vrålade i och frågade vad sjutton dom höll på med stack dom!

Han frågade om killen som var kvar om han behövde hjälp men han avböjde.
En stund senare gick han och dom 3 tjejerna också.
Hoppas det stannade där.

Tycker det är otäckt hur hårt klimatet har blivit och när ett helt gäng går på en ensam person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar