Summa sidvisningar

torsdag 5 april 2018

Äta för att leva eller leva för att äta

 Nyss tittat klart på andra delen om Lill-Babs på tv4.
Att man kan sakna och sörja någon man inte ens känner så mycket❤
Hon var verkligen unik.
Hon levde livet in i det sista.
 Jag måste bli bättre på det.
Att försöka njuta av det jag har och inte grubbla så mycket på annat.
Något jag inte njuter av är det goda jag bakar på jobbet.
Bakade bingovinster och dom går direkt.
Jag smakade inte en bit även fast det doftade fantastiskt med nybakat bröd.

 Vi äter så mycket annat gott.
Som här när jag kom hem till dukat bord från jobbet.
Robert hade gjort en ljummen potatissallad och hamburgare.
Fantastiskt gott!
Det här med viktväktarna är verkligen toppen.
Så lätt att ha koll på vad man stoppar i sig och man kan äta allt.
Ingen svält eller annat tok.
 Ett supergott mellanmål eller som frukost kanske, de är kesoplättar med kvarg och frukt eller bär.
Nu har jag sparat ihop lite SmartPoints till imorgon för då ska jag ut och bowla och äta med mamma, Elin och Fanny.
Det ska bli så himla roligt.
Vi brukar skratta så vi kissar på oss när vi är ute på tok eller bara hemma tillsammans.
Mamma gör alltid något tokigt när hon är i farten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar