Summa sidvisningar

torsdag 19 oktober 2017

Tålamodsprövning

 Fabian fick en försenad present av Fanny.
En dinosaurie dräkt.
 Han skulle ha den på sig direkt sen gick han och speglade sig.
Så otroligt nöjd kille😃
Sen gick han runt och lät som en dinosaurie och skulle äta upp oss.
 Var första gången jag matade en dinosaurie faktiskt.
Vet ju inte ens vad såna äter men lasagne gick ner när jag mosar den lite extra då han satte i halsen❤😊

 Det är en prövningarna tid med Fabian just nu...
Robert var först ut och gick efter jobbet och när han kom hem gick jag ut.
 Himla mysigt med dom mörka höstkvällarna.
Men lite läskigt samtidigt.
Får en liten obehaglig känsla när jag går ensam i mörkret.
Försöker hålla mig där det rör sig mycket folk och är upplyst.
 Invigde min nya Bluetooth mössa med insida hörlurar och lyssnade på podd.
Funka skitbra👌


 Den lilla söta dinosaurien somnade med huvudbonaden på sig.
Hade han inte kissat ner dräkten hade vi nog inte fått av honom den heller😂
 Nu har han somnat bredvid mig i sängen❤
Han har verkligen kommit in i en period där han testar gränserna för tålamodet till max!!
Han slåss och kastar ALLT!!
Jag blir tokig.
När man säger till honom skrattar han bara och slåss och kastar ännu mer!
Finns det nån handbok för hur man får en pojke med förståndshandikapp att förstå vad man säger!?

Ibland vill jag bara rymma hemifrån ut i skogen, skrika mig hes, slita mitt hår och räkna till tusen!!
Hur mycket tålamod kan man ha (eller inte)!?
Det går knappt att ens laga mat löngre när man är ensam hemma med Fabian.
Han med hela tiden och både det ena och andra hamnar i grytorna.
Är livrädd att han ska bränna sig också.
Han är snabb som en vessla och är överallt på en gång.

Inte lätt att veta hur man ska bete sig när man är 5 år och inte kan göra sig förstådd heller.

Han har full fokus och all uppmärksamhet här hemma.
Ändå blir det knasigt ibland och sen kommer han nästa stund och vill bli buren och kramas❤
 Måste bara visa dom här fina bilderna som Fanny har tagit på Selma och Alice❤
Så himla söta tjejer😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar