Summa sidvisningar

måndag 30 oktober 2017

Då var det dags igen

 Dom färgglada självlysande discobanden lyste fint på bordet i Fabians rum i (natt) morse.
Det här med vintertid är inte kul när man har småbarn.
En extra timmes sovmorgon existerar inte överhuvudtaget!

Nä istället får man gå upp 04 istället för 05...

Ni kan ju bara gissa hur långa dagarna blir då 😴

Den här dagen hade ingen bra start.
Bytte som alla nätter blöja på honom i natt.
Trots det så vaknade jag ett par timmar senare av att mina trosor kändes våta och kalla.
Jo då mycket riktigt, hela sängen nerkissad igen...
Stackars Fabian han låg och sov alldeles iskall i sin våta pyjamas bredvid mig i sängen❤

Vet inte hur många gånger i veckan jag byter sängkläder.
När tvättkorgen är full så att locket går och stänga, ja då känns det som att man har lite tvätt.
Alla täcken och sängkläder tar sån plats att hänga på tork.

Är dock väldigt tacksam över att vi har egen tvättmaskin och jag slipper släpa med mig allt till tvättstugan på gården.

Det är nästan som att Fabian går bakåt i utvecklingen vad det gäller toalettbesök.
Förut bajsade han ytterst sällan i blöjan, nu är det tvärtom.
Även fast vi sätter honom på toaletten så blir det inget där.

Måste nog öka på Movicol dosen.
Han har bajsat dåligt ett par dagar och idag blev det tvärstopp.
Såg på honom att han var bajsnödig stackarn men han kämpade emot.
Säkert för att det gjorde ont.
Det brukar lösa sig efter en Resulax men inte idag.
Han var så ledsen och hade nog ont i både magen och rumpan❤

Efter någon timme efter han fått Resulax så kom han till mig när jag stod och hängde tvätt.
Kom in och klappade händerna och jag kände direkt vad han gjort💩
Han var så glad över att ha kunnat bajsa 😍
Proppen var släppt och det kom ännu mer i toan.
Sen var han som en ny pojke.
Lilla stackarn❤

Nu ville han ha något att äta också.
Det ville han inte alls innan.
Så skönt att vi fick ordning på lilla magen.

Har träffat psykolog på Habiliteringen och vi har påbörjat utredning om Adhd och Autism på Fabian.
En jättegullig trevlig tjej så det kändes bra.

Nu sover den lilla buskillen och jag ska njuta av lugnet och se Sofias änglar.

Imorgon ska jag försöka att ge mig på och baka spökbakelser på jobbet då jag ska ha halloween fika👻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar