Summa sidvisningar

lördag 11 mars 2017

Vilken dag!

 Det gäller att ta vara på dom fina stunderna.
Det har vi gjort idag.
Njutit i solens vårvarma strålar.
Jag av en kaffe och Fabian av en yoghurt med blåbär.
 Vi var ut och hämtade Elin, Alice och Felix i Grycksbo.
Felix och Robert skulle se hockey och jag Fabian och tjejerna gick ut.

Vi gick först till Willys för att  mamma skrev i morse att hon glömt sina handskar där.
Jag frågade i förbutiken om dom fått in några upphittade handskar och det hade dom.
Ibland ska man ha lite tur och det hade mamma den här gången.
Vi gick förbi hemma hos henne med dom och hon blev så glad😊

 Men innan vi kom till henne så matade vi änderna efter vägen.
Precis när vi börjat mata dom kom ett gäng killar i övre tonåren förbi.
-åh va länge sen man matade fåglarna!
Sa dom.
-Vill ni ha varsitt kex?
Frågade jag.
Tre av dom tackade snabbt ja och ställde sig bredvid oss och matade änderna dom med.
Sen tackade dom så artigt med nöjda miner när kexen var slut och dom gick vidare😊

Så kul med trevliga och artiga ungdomar!
Man ser så mycket av dom mindre trevliga idag tyvärr.

Vi rör ju oss ofta vid Resecentrum och det gör även många ungdomar.
Vi är där för att titta på tåg.
Dom är där för att hänga, ladda sina mobiler med ström, klottra på dom nya väggarna och skräpar ner nåt alldeles kopiöst mycket!!

Jag blir arg så det kokar i mig när jag ser eländet!!
Stora i truten är dom också och inte det minsta trevliga.
Man känner ett obehag när man går där igenom och dom är där.

Förut fanns bord och bänkar längst ner där man går in på Resecentrum.
Dom har skruvats bort för att få bort ungdomarna som hängde där och förstörde.

Det som hände var att dom flyttade längre upp i lokalen där det finns bänkar och fortsätter att förstöra och grisa ner där istället.
Varför inte ha väktare som kör ut dom titt som tätt istället?
En ensam väktare skulle dom nog inte lyssna på utan minst två borde dom vara.
Så himla tråkigt när allt bara ska förstöras och att ungdomarna inte visar den minsta respekt utan tvärtom.
Stora i truten och allmänt stöddiga.
Totalt respektlösa.

 Hoppas dom här två blir ordentliga och fina ungdomar som dom som matade änderna med oss idag.

 Vi stannade till i lekparken utan för där mamma bor efter att ha lämnat handskarna hos henne.



 Så kul att få hänga ganska med den här sköna bönan.
Hon är så otroligt duktig på att prata och använder ord som inte ens en annan själv gör.
Hon hade sagt åt Elin häromdagen om hon inte kunde de ta och sprida lite positivitet 😂
 Om det är nån som gör det så är det då Alice!
Lilla älskade trollunge❤

 När vi trängt in oss i hissen hemma fick jag se att nån satt en lösmustasch på spegeln😁
 Vi kollade lite på "mello" sen körde jag hem dom igen.
Jag höll på Nano men han kom tvåa.
Fabian är uppe än men vi ska lägga oss allihopa strax.
Jag ska få sova ut ännu en natt på syrummet.

2 kommentarer:

  1. ... möttes igår kväll av ett gäng mkt otrevliga ungdomar vid centralstationen i Falun 😢😥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fy! Visst är det tråkigt att man inte ska kunna känna sig trygg när man är ute på kvällen. Eller knappt dagtid på vissa ställen heller längre....

      Radera