Summa sidvisningar

fredag 31 mars 2017

Rakt i fällan

 I morse gick jag och Fabian till polisen för att hämta ut mitt pass.
När vi kom till stora torget såg jag en pojke sitta på en bänk.
Han satt på sin jacka, kepsen låg på backen framför honom och han hade t-shirt på sig.
Gnuggade sina armar och det syntes att han frös.

Folk tittade på honom och gick förbi.
Jag stannade vid honom och satte mig på huk framför och frågade om han behövde hjälp.
-Nej då det var bra svarade han.
- Ska du inte ta på dig jackan? Så jag
-Nej då blir jag kall när jag sitter.
Frågade igen om allt var bra.
Han väntade på att gallerian skulle öppna så kunde han gå in där.
Fiket har öppet så jag, gå in där och värma dig så länge.
-Ja de kan jag göra,så han
Frågade om han ville ha nåt, om jag skulle följa med in och köpa något åt honom.
Han tackade artigt nej och så att det var bra.

Han gick in och jag fortsatte mot polisstationen.
När jag kom tillbaka såg jag honom sitta där igen.
Tänkte att han kanske inte fick sitta på fiket utan att köpa nåt.
Tänkte föreslå biblioteket där han kunde gå in och värma sig.
Då kom några killar i samma ålder och han slöt sig till dom.

När jag närmade mig så ropade han på mig och så att dom höll på med ett experiment.
Dom skulle kolla hur många som reagerade där han satt.
Frågade om jag skötte mig bra och fick till svar att jag var bäst😊❤

Önskade dom en trevlig helg och gick med ett leende hem.
 Fanny och Selma kom in och vi gjorde sällskap till Leos lekland.

 Herregud!
Det är ju värsta gympasset att vara där med barnen!
 Selma är snabb som en vessla att klättra och springa och Fabian försöker hänga på så gott det går.
Han kämpade och tog i så han skakade.
Fanny fick komma och hjälpa honom sista biten❤

 Det är bra träning på motoriken för honom att vara där.
 Fanny var duktig att klara sig själv. Mammas stora flicka😍

 Till lunch tyckte Selma att det var gott och doppa strips i grädde och sylt och äta😊



 Vi har klättrat och åkt på allt som gick i Leklandet.

 Hoppat också.
 Selma hon kastade sig helt orädd ut i dom stora banorna. Hon varvade mig och Fabian när vi var på väg att klättra upp.
 Vårt hem såg ut som att nån kastat in en granat här hemma.
Ringde mamma och frågade om hon och Fabian skulle gå ut och mata fåglarna.
Det skulle dom😊
Jag hann både plocka ihop överallt, ta reda på disk och all tvätt som skulle in, byta i alla sängar och dammsuga innan dom kom tillbaka.

Precis när dom kom hem ringde det på dörren.
Där stod våra rara grannar med en påse.
Dom är för gulliga.
Det är mor och dotter som bor bredvid oss i varsin lägenhet.
Hon är så go med sin mamma och hjälper henne med allt.

Jag fick en alldeles underbar duschcreme.
Så var det ett smaksatt kaffe, apelsin och choklad.
Ska bli spännande att smaka och så några handgjorda karameller.

Jag hade en påse med nysydda vårmössor och pannband så jag gick över sen och dom fick välja varsitt.
Dom blev lila glada som jag.
 Min lilla prins har somnat och jag ska snart nyduschad krypa ner i den renbäddade sängen.
Inte mycket slår den känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar