Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2017

Har varit lugn och sansad heeela dagen

 Fick sällskap av Fanny, Semlan och Lovis (eller vad hon nu ska heta😅) i morse.

Efter lite frukost gav vi oss ut med dom små.
Det är tur jag har en extravagn hemma så Fanny slipper släpa med sig mer än hon måste.
En overall till Selma fanns också i gömmorna här hemma.
 Lovis hon sov så skönt i vagnen ute i friska luften.

 Dom andra var det däremot full fart på.
Fabian var inte stilla så att jag fick ett enda bra kort på honom.
 Fanny fick en kamera i julklapp. En begagnad Nikon 3000 tror jag den heter.
 Det var ingen instruktionsbok med och hon är inte riktigt sams med sin kamera.
Så om nån är lite haj på Nikon så tas gärna tips och goda råd emot.
Vilka inställningar och sånt man ska ha.

 Jag har haft min kamera i ett par år nu men har långt ifrån lärt mig alla inställningar och finesser på den.


 Men det är kul att fota lite, både barn och miljö och natur.
 Vi blev 4 generationer i Kvarnparken och lekte i snön då mamma/mormor/gammelmormor kom förbi.



 Den fina gamla cykeln låg kvar i ån.....

 Som även idag var alldeles spegelblank.

1 kommentar:

  1. Fanny kan gå in på moderskeppet.se. Där finns många bra gratiskurser. Inget specifikt om olika kameramodeller, men man lär sig att förstå kameran och olika inställningar bättre i alla fall.

    SvaraRadera