Summa sidvisningar

onsdag 11 januari 2023

Årets fattigaste månad

Den här månaden har jag utmanat mig själv i att leva på det som finns hemma i skafferi, kyl och frys.
Jag ska handla så lite som möjligt.

Hade några trötta morötter i kylen och en Halloumiost. Googlade fram ett recept på Halloumi- och morotsbiffar.
Ni hittar det här: https://www.koket.se/morots-och-halloumibiffar
Åt med en hemgjord tzatziki och klyftpotatis. 

Men herregud så gott det blev!!
I lördags blev det langos, i te heller särskilt svårt eller dyrt att göra.
Hade crème fraiche med vitlök i botten, riven ost, rökt skinka och rödlök på.
Också galet gott! 
På fredagen gjorde vi pankofriterad kyckling med pommes. 
I te den nyttigaste maten i helgen men sjukt gott.
Passade på att fritera när jag hade olja för de.
Jag och Fabian bakade även ett stekpannebröd på en utgången filmjölk vi hade i kylen.
Han gjorde egna små bröd i olika former🥰
Så har jag bytt bågar.
På garanti. 
Jag kände mig aldrig bekväm I dom svarta. Det blev som för hårt mot toningen i glaset på nåt vis.
Nu har jag samma toningen men annan färg på bågarna.
Känns mycket bättre och nu trivs jag i dom!
Fabian har pysslat hos Elin.
Det var inte lilla mästerverket han kom hem med😅
Hörde honom jubla över hela gården när dom kom hem med den "fina" skapelsen, så himla stolt🥰

Nu undrar jag bara hur jag ska lyckas göra mig av med den här😂
Han har även haft fullt upp med assistenten Linnéa. 
Ett lekrum hade ju varit helt fantastisk och ha.
Nu får man leva och bo och försöka ta sig fram bland mästerverk och byggnationer så gott det går😄

Vi har även byggt ute.
Men vilket jäkla skitväder alltså!
Man blir så glad när det kommer snö, blir vitt, ljust och fint ute.
Sen skiftar det från -20° till 3° och regn och så är det slask, blött, halt och elände.

Då håller man sig inne och leker med lera 😊
Robert har lagt ut den här annonsen på Blocket.
Löp och köp!!
Sen undrar man ju vem den där "någon" är...🤷‍♀️🤔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar