Summa sidvisningar

söndag 4 december 2022

pepparkasbak och bästa julbordet

Ja då var vi inne i december månad och julen sätter sina spår allt mer.

Och den här gullisen är superpeppad och har full koll på vilken lucka som ska öppnas i kalendern. Han är något större idag men lika söt än🥰
Det blir ingen julmarknad för mig i år vid gruvan.
Marknaden är för övrigt idag.
Jag har sagt upp min plats där då tiden eller orken inte riktigt räcker till längre.

Men jag har fortfarande tavlor att sälja om nån vill köpa. Finns fler än dessa på bild.
Igår blev det en liten utflykt med grillad korv till lunch.

Vi gick en bit av leden Vålberg-Hackmora. Jag och Fanny gick hela leden i våras, riktigt mysigt med många fina ställen efter vägen.
Vi kunde sitta inne i kolarstugan och äta. Supermysigt!

Vi hade med oss eget grillkol och grill fanns på plats där.
Så enkelt och roligt nu när Fabian också kan äta korv med bröd, en sak man kanske tar lite förgivet att alla barn kan äta. Det förenklar en hel del när han kan äta mer av det vi äter. Men man får ha koll hela tiden då han tuggar lite dåligt och gärna stoppar in för mycket i munnen och det tar stopp och fastnar i halsen.
Duktig på att gå har han blivit också, blir såklart en hel del ramlingar efter såna här stigar med stenar och rötter. Men han reser sig och knatar vidare❤️
I veckan var vi på bästa julbordet med Omtanken.
Fabia  älskar sång och musik och hade en egen show på sidan av medan han kollade på dom andra duktiga tjejerna och killarna.
Han är en ren underhållning hela han hela tiden faktiskt och bjöd alla på många skratt runtom.
Vi gjorde oss fina innan julbordet och min gröna klänning ar hängt med i 4 år nu men den funkar bra än. Däremot känner jag mig inte riktigt bekväm i mina nya glasögon. Vet inte om det är modellen eller toningen på glasen som gör de. 
Varje morgon börjar vi med mysmorgon och tända ljus. En lugn stund innan dagen drar igång på riktigt. 
Vi har varsin julkalender jag och Fabian. Han lego och jag får sånt som jag gillar.
Beställde leksaker på nätet till Fabian. Blir nog faktiskt första julen som han får leksaker i julklapp från oss. Har köpt kläder och sånt alla andra år. Brukar bli så mycket leksaker ändå. Han leker inte med mycket olika saker men man kan utveckla det han redan har.

Blev dock lite besviken när jag fick hem fel sak...
Skrev direkt till företaget som löste det väldigt bra. Dom bad så mycket om ursäkt, skulle skicka mig rätt sak och jag kunde behålla det dom skickat fel. Det slutade bra ändå med god service och snabb hjälp.
Var med Selma på ridning i veckan, så himla tuff och duktig är hon.
Så har vi bakat pepparkakor, vissa åt deg från golvet...🥰
Nu är det bara saffransbullar och julgodis kvar som ska fixas.

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga vinterbilder :)
    Din klänning 😍
    Nya glasögon tar lite tid att vänja sig vid. Iaf när jag byter 🤪
    Du passar kanonbra i dina nya :)

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Annika! Jag får nog ge glasögonen lite tid bara. Jag tycker ju att dom är snygga att se på 😄 /Cathrine

      Radera
  2. Vilken underbar julkänsla du förmedlar🌲☺️! Mysiga stunden på morgonen, gröna klänningen, en vinterpromenad…jättefint beskrivet 😊! Behåll glasögonen, kanonsnyggt 👍! Hls C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tusen tack för dom orden! Gick rakt in i hjärtat 💖🤗 kram Cathrine

      Radera