Summa sidvisningar

torsdag 8 december 2022

Julmarknad, föräldraträff och vigaste pensionären

I morse var det ordentligt bitit kallt ute. Men jag gillar faktiskt kylan och dom vackra frostiga träden som blir. Och så fryser isarna så man snart kan ge sig ut och åka långfärdsskridskor.
Var på en föräldraträff på Omtanken assistans i veckan. Perfekt att vi kan sova kvar hos Robert i stan så bilen kan stå.

Blev en härlig promenad i vinterlandskap till Hälsinggården till träffen på kvällen.
Sen tog vi en promenad till skolan på morgonen efter också.
Kolla så vackert!

Fick höra att vinden legat på från snökanonerna som går på Lugnet och gjort Hälsinggården till ett vintrigt landskap i stan.

Föräldraträffarna är verkligen toppen. Vi är föräldrar till barn i olika åldrar med olika svårigheter som alla är beroende av assistans.

Så skönt att kunna diskutera och byta erfarenheter med varandra. Det är ju fortfarande en rätt så ny värd och en ovan sådan. Vi har ju förmånen att kunna ha Fabians stor syskon som assistenter och även två till som man kan säga även dom hör till familjen och som känner Fabian.
Nästa träff blir i nästa år så nu blir det ett uppehåll.
Saffransbullar har blivit bakade, och herregud va goda dom blev!
I måndags var mormor med på dansen med Fabian.

Hon är så sjukt smidig och rör sig som vilken 20-åring som helst!
Vilken fantastisk människa hon är på alla vis, vad gjorde vi utan henne❤️
Haft besök av den här sötaste lilla sötnosen i veckan. Så stadig och duktig på att sitta nu.
Två tänder har hon fått också.
Vackert på stora torget när jag gick hem från julmarknaden vid gruvan.
Det är 8 år sedan jag stod där första gången.
Nervös och osäker så att jag mådde illa, men det blev många år till efter det ändå.
Förra året sa jag upp min plats då varken tid eller ork finns för att göra grejer till julmarknaden.
I år gick jag där som besökare själv för första gången på 8 år, rätt konstig känsla men skönt ändå att slippa stå där och frysa 🙂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar