Summa sidvisningar

lördag 15 oktober 2022

Grattis Fabian 10 år!

 

Igår blev det en tidig lugn fredagsmyskväll för mig då Fabian var hos pappa. Dom skulle gå på Pinchos och äta med Fabians gudfar. Jag måste ge en eloge till hans gudfar. Han är verkligen fantastik med Fabian när dom ses och Fabian tycker så mycket om honom. 

  Helt otroligt att Fabian fyller hela 10 år! Ska göra ett eget inlägg om honom och dessa tio år vi haft med allt vad det inneburit.

Det var lite jobbigt igår att faktiskt inte få fira Fabian på hans riktiga födelsedag, men jag tror att han tror att han fyllde år förra helgen då vi hade stort kalas för honom här hemma.


Igår hade jag fullt upp med annat hela dagen så det gick bra ändå. Fanny jobbade så jag fick in Lovis och Harry när Fabian åkt till skolan.

Iris och Elin kom in dom med.



Började med våfflor till frukost sen bakade vi stekpannebröd så att brandvarnaren tjöt och köket såg ut som kaos 😅

I veckan har vi varit hos Robert i ett par dagar och då passade jag på att gå och hämta Fabian från skolan.

Vi träffade på hans kusin Emma en av dagarna och hon var snäll och stannade till för att kasta sten med oss i en timme. Det tog hela tre timmar att gå från skolan och hem till Robert så en stor dos tålamod krävs.





Vi började med en fika sen blev det lite diverse stopp efter vägen.

Jag fikade med tjejer i olika åldrar på stan, vi var fyra generationer tjejer och den minsta satt på bordet.



Fick in ett par hundar en morgon innan skolan som smitit ut i trappen. Fabian blev också en hund då🐩🐩 Vi fick gå in till Fanny med dom innan färd till skolan.

Fick med två tjejer för att hämta honom från skolan sen, dom tog en fika i bilen då vi var lite tidiga.



I söndags promenerade jag, Robert, Selma och Fabian runt i stan och kollade nya parker och lekparker.






En ny park mitt i stan blev en trevlig grön oas och perfekt att kasta frisbee i för Fabian. För Selma som älskar att klättra var klätterväggen det bästa.


Och förra helgen hade vi som sagt kalas för Fabian här.

Första bilderna med hela kärlekshögen samlad💝

Bästa gänget!






Fabian trodde nog att han fyllde år den dagen då han blev firad av hela stora familjen (utom Rasmus som var på älgjakt)

Det var fiskdamm, massor med presenter och go´fika.

Var faktiskt första gången som Fabian kunde blåsa ut ljusen på sin tårta, snacka om 10-årsfirade!
Plockade in förmodligen årets sista bukett blommor från trädgården.

Min vackra Fanny 💓
Selma kollar in Fabians grejer.

Sötaste Harry😍



Bästa, sötaste, roligaste, gladaste, drygaste mest underbara och fantastiska Fabian. Han är mitt liv💖








Man skulle nästan kunna tro att vi har kalas varje dag. Men tänk vilken förmån för dessa barn att få växa upp med sina morbröder, mostrar, mormor och gammelmormor så nära inpå.

Vi ses, äter tillsammans, hjälper varandra med allt i alla åldrar. Det är en sån förlust för dom som inte ger sina barn och barnbarn den tiden och kärleken framförallt. 

Men tyvärr tror jag att dagens samhälle och klimatet som är idag gör att alla inte förstår och ser förlusten. Alla (många) är lite för självupptaga idag med sitt, men vi prioriterar olika och tycker olika såklart.

Jag prioriterar familjen då den är det viktigaste för mig, sen respekterar (inte helt kanske) jag att andra inte gör det😉


Vi har även firat Felix som fyllde 25 år i veckan💝





Vi bakade bullar på kanelbullens dag.






Lite fel ordning på bilderna här.

Harry var vaken när vi gick ut i skogen för att plocka dom sista kantarellerna men somnade efter en liten stund på min rygg.

Vi har så mycket svamp i våra frysar nu så den här åkte jag ut och gav till "mina" pensionärer på mitt gamla jobb som blev så passande till Bingovinster där.  Saknar dom enormt och hälsar på där ibland så vi får ses lite ändå.

Ska som sagt skriva ett eget inlägg om åren som gått med Fabian och allt vad det inneburit /-bär💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar