Summa sidvisningar

måndag 5 september 2022

Yes vi gjorde de! En härlig helg i Sockholm

Vi skulle ut i skogen en sväng med barnen i skogen bara och kom hem med lite av skogens guld. Vi har nog fått ihop en hel del med liter av svamp nu.
Fick hämta hem en hängig Fabian från skolan förra veckan, hans mage har krånglat ett tag. Tur vi ska till läkaren på onsdag få se om medicinera behövs ändras på nåt vis kanske.
Köpte hem en sushi för jag blev så sjukt sugen på det. Men fick ont i ögonen när jag såg hur hon lagt i bitarna!! Hur kan man lägga på det här viset!? Det var tur vi beställt två av samma sort för i den andra låg dom fyra och fyra av samma sort på varje sida, den tog jag och Robert fick den här.

Det har blivit lite dåligt med löpning det här året, gav mig ut på en härlig runda på Jungfruberget. Otroligt fina ställen där uppe med vacker utsikt.



Lite matgäster på besök medan dom väntade på att middagen skulle bli klar hemma😄

Jag och mamma tog tillfället i akt och letade på dom sista checkpointsen i Falun en ledig dag, nu har vi bara en kvar som vi inte hann med. Tiden börjar bli lite knapp att hinna ta den då jag jobbat ungefär 3 dagar i veckan på Bjursås skolan och sista dag för att ta checkpoints är 30/9. Men vi ska nog hinna med att leta på den också. Det är så härligt att traska runt i skogen med mamma💗

Det blev lite högre tempo när jag och Fanny drog till Stockholm för att springa tjejmilen.



Vilken folkfest, vilket drag!! 13500 glada tjejer som sprang!
Jag hade som mål att slå min förra tid på 1.04 och Fanny som skulle springa sitt livs första mil ville helst in på 1.20. Vi stod i startfålla nr 4 för dom med en miltid på ca 60-65 minuter. 

Jag kom in på 62 minuter så jag klarade mitt mål, då hade jag även stannat efter vägen för att ta av mig den långärmade tröjan jag hade under t-shirten. Kanske hade kunnat klara under 60 om jag inte gjort de. Fanny hon slog sitt mil med flera minuter och kom in på 1.16.

 Jag var så sjukt imponerad av henne att jag nästan började gråta när hon kom i mål. Hon strålade av glädje och hade ett lyckorus jag aldrig sett hos henne innan, så himla glad och nöjd med sig själv! Bästa bästa känslan!

 Nu ska vi springa nästa år igen. Sån folkfest och glädje som inte går att beskriva utan måste upplevas på plats



Jag ställde mig vid mållinjen för att invänta Fanny. Fick nästan en chock när hon kom in så pass snabbt efter mig! Så otroligt grymt jobbat av henne💕

Efter att ha vilat upp oss på hotellrummet lite drog vi ut för att äta.


Hittade ett mysigt ställe i gamla stan, vi fick ihop nästan 40000 steg den dagen så vi hade gjort oss väl förtjänta av en god öl till maten.
Blev även en supersmarrig drink på hotellet när vi kom tillbaka. Men det blev en tidig kväll och vi somnade snabbt båda två.

Bästa av allt med att sova på hotell är ju frukosten! Måste säga att den här hotellfrukosten var nog något av det bästa jag ätit faktiskt.

En god lunch blev det också innan vi strosade runt en sväng på stan innan tåget gick hem sen. Det här var den klart bästa helgen på länge länge.


Idag har jag jobbat i Bjursås igen och ska så göra imorgon också, fick med mig en trött Harry att hämta Fabian på skolan. Jag tycker att det är riktigt roligt att vara på skolan och eleverna är så himla trevliga och bra. Ska ringa Grycksbo skolan också men tiden räcker inte riktigt till ibland 😊

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar