Summa sidvisningar

måndag 10 augusti 2020

Ny vardag nya rutiner, sömnlösa nätter

Mina första bullar är bakade i nya lyan och dom gick åt direkt. 
Många bullsugna här i området 😊
Jag och Fabian har sovit i stan några nätter när jag har jobbat. 
Har fått klä på han i sömnen och bära han till bilen nån gång hemifrån.
Så när han haft sommarlov har han kunnat legat kvar i sängen när jag gått till jobbet i stan.
Men det har känts konstigt för jag känner mig inte riktigt hemma någonstans längre.

Han och Selma är ute och leker hela dagarna och är alldeles svarta av lort på kvällen då är badkaret hos Robert bra.
Förra helgen var vi bjudna till Roberts mamma som fyllde 60 år.
Jag hade dess värre en väldigt låg dag och var inte alls på topp för att umgås med folk.
Vi åkte hem tidigt och körde hem Robert till Falun.
Jag hann dock med ett besök hos kusinen som hade loppis och man kunde handla direkt från deras webblager från deras butik Calimero familjebutiken. 
Hittade den här fina lampan som gjorde sig bra hos mig.
Får sällskap av grannarna till frukost ibland och det är härligt att inta den på balkongen tillsammans. 
Vi gjorde en liten utflykt till Dössberget i Bjursås för att kolla på djuren där.
Ser ut som att kalkon killarna har hjärnan utanpå huvudet.
Typiskt killar...
Selma tyckte att kaninerna var sötast och jag tror att Fabian höll med 🥰
Fabian hade koll så att vi gick rätt 😊
Det bästa med att bo så nöra barnbarnen är att jag kan hjälpa till mer.
Jag, Selma och Lovis gick för att hämta Alice på fritids i veckan när Elin jobbade sent.
Dom trängde glatt ihop sig alla tre i vagnen på väg hem och pratade hela vägen hem i mun på varandra 😅💕
Vi får äta i omgångar ibland för det blir fullt runt bordet 😊
Fick besök av en fin vän i veckan som kom med både blommor och godsaker, en flaska bubbel var också med 🍾
Man sover inte jättebra bredvid den här lilla propellern på nätterna.
Men i natt har jag inte sovit alls.
Det var min andra ensamma natt i lägenheten som han sov hos Robert.
Fruktansvärt jobbigt att inte ha honom bredvid sig i sängen💔
Känt mig ensammast i världen....

Kvällarna är också ensamma och tomma när Fabian somnat, saknar sällskap och tvåsamhet. 
Dagarna har jag sällskap så det räcker 😅
Vi behöver till exempel aldrig äta ensamma utan det är alltid fullt runt bordet😊
I lördags hade jag och Elin lite mys när hon jobbat klart och Fabian somnat.
Äggen blev som en glad gubbe igår när jag skulle göra äggröra till mig och Fanny till frukost, barnen åt gröt.
Fick smaka på Fannys egenodlade små söta morötter. 
Små men otroligt goda!
Jag och Elin har fastnat i att göra rent allt med mirakelmedlet ättika, vatten och diskmedel. 
Igår fick Rasmus balkong sig en rejäl rengöring. 
Glömde dock ta en efterbild.
Även exmakens släpvagn har fått sig en rejäl rengöring. 
Den blev som ny igen 👌😀

Nu ska jag fråga Selma om hon vill vara med och hämta hem våran favorit kille Fabian igen❤

Imorgon blir det jobb och första dagen på fritids för Fabian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar