Summa sidvisningar

onsdag 12 augusti 2020

Galna grisar och I-lands problem

Efter en stressig förmiddag köpte vi med oss lunch och åt den med vacker utsikt på Dössberget i Bjursås. 
Efter lunchen gick vi mot bilen.
På parkeringen möttes vi av två stora grymtade grisar!
Jag gick upp för att säga till personalen medan min arbetskamrat stannade på parkeringen. 
Såg en bil komma upp för backen så fick ropa till min arbetskamrat att varna bilen för grisen så dom inte skulle köra på dom.
Hjälp var tillkallad och vi kunde fara vidare på jobb.
Det var tydligen inte första gången dom var på rymmen 🐖😄
Det blev en ganska dramatisk kväll med åska och spöregn.
Rätt som det var surrade det till ett högt konstigt ljud och strömmen försvann. 
Blixten hade slagit ner i ett ställverk och det brann med öppna lågor.
Strömmen kom tillbaka en liten stund men sen small det till igen och den försvann.
Röken syntes hemifrån Fannys och Elins balkonger som bor i huset bredvid mig.
Vi fick lov att åka in och sova i Falun hos Robert.
Man blir ju en aning ställd i dagens samhälle utan ström.
Inge batteri i varken klocka, mobil eller surfplatta.
Ingen "vanlig" väckarklocka att ställa larm på och att ligga vaken till kl 6 för att stiga upp då var inte något alternativ. 

Strömmen verkar fortfarande vara borta i hela byn.
Hoppas dom får ordning på det för annars kommer maten i kyl och frys bara vara att kasta.
 Jag som precis fyllt upp min frys....

2 kommentarer:

  1. God morgon, hoppas strömmen kommer tillbaka. Inte kul när mat blir förstörd, jag var i dina trakter för några veckor sedan vi stannade till vid Gullnäsgården och fikade :) tänkte på dig då . Men kommer och hälsar på dig en annan gång om det är ok.
    Kram och ha det bra, lycka till frys och allt nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Synnöve! Visst är väl Gullnäsgården ett mysigt ställe 🙂 Nästa gång måste du komma förbi 9ch säga hej när du är i krokarna 😊 Maten klarade sig, vid 23 var strömmen tillbaka igen. Kram och ha de gott!

      Radera