Summa sidvisningar

torsdag 23 juli 2020

Livet börjar komma ikapp

 Såg en bild på Instagram som verkligen kändes helt rätt.
Vilket jäkla skitår!

På alla plan!

I söndags hade vi lite myskväll med chips, dip och körsbär.
Lovis gillade körsbär och åt flera stycken.
Så såg vi att hon började bli röd runt munnen.
Fanny och tjejerna gick hem för att Fanny skulle ge Lovis allergi medicin.
Hon hade börjat svälla runt ögonen också.

Väl hemma ringde dom 1177, Lovis har pollenallergi konstaterat och har man det kan man även reagera på andra saker.
Dom skickade en ambulans då det även börjat sticka i läpparna och klia i halsen.

Hon fick kortison och dom kollade igenom henne.
I samråd med läkare kunde hon stanna hemma då medicinen hon fått hjälpte.
Selma och Lovis fick varsitt gosedjur av ambulansmännen som även blinkade med blåljusen när dom åkte iväg.

Det blev ett spännande och lyckligt slut på kvällen trots allt❤

 Hemma...
Mitt nya alldeles egna hem.
Ska skaffa en list att gömma kablarna under tv'n imorgon.

 Jag älskar hur fint mitt hem blivit, den stämmer bra överens med bilden jag hade i huvudet innan.

Men det tar nog ett tag innan det känns "hemma" .
Jag saknar att bo i stan med närheten till allt, men Fabian han älskar att bo här och vill inte alls in till stan.

Jag måste såklart ge det lite tid.
Men har en liten svacka nu och i natt var det livat i huset till 5 på morgonen och jag skulle upp 6 och jobba.

Får jag inte sova sätter det sig på humöret.
Humöret är inte på topp just nu även med sömn.

Vad hände med mina drömmar?
Huset, bostadsrätten med den egna lilla trädgården jag drömt om i flera år...

Den förvandlades till en liten tvåa i Grycksbo, förmodligen i ganska många år framöver.

Andra skilsmässan, andra misslyckandet.

Jag vill bara landa på ett lugnt tryggt ställe som jag kan kalla mitt eget, jag vill uppfylla den dröm jag haft.
Lyckas med något förutom barnen.

Jäkla skitliv...


8 kommentarer:

  1. Snälla vän du har väl lyckats bra i livet 5 fina barn det smäller högt det!! Resten ordnar sig ska du se kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari❤ Det blir nog bra de här. Kram

      Radera
  2. Vilken vacker tavla med skog. Varifrån är den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den härlig! Köpt den på ikea men vet inte om den finns kvar i sortimentet 💕

      Radera
  3. Vet att det känns skit just nu ❤️
    Men det kommer att bli o kännas bättre.
    Dina drömmar kan fortfarande slå in.
    Vägen dit är bara lite krokigare ❤️

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det, det kommer bli bättre ❤

      Radera
  4. Ja när mörkret kliver in i sin hjärna och tankarna far omkring,tror man att det alltid kommer vara så. Men det är en process kroppen försätter en i likadant som man förlorar någon nära. Man måste gå igenom den för att läka och sedan blir det sakta men säkert bättre❤️Du har fått det såååå fint Kram Karin Och Jerker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara att härda ut den jobbiga tid som är framför och vänta på att det lättar i bröstet❤ Tack och kramar till er!💕

      Radera