Summa sidvisningar

fredag 17 juli 2020

Flytten är gjord

 Nu har vi flyttat jag och Fabian.
Blev ett långt uppehåll från bloggen men när man inte riktigt kan öppna sig och skriva om hur man tänker och ventilera riktigt så blir det svårt.

Men är flytten avklarad efter mycket om och men.
Det drog ut på tiden så hemskt så att vi tog åt oss att tömma den på saker som var kvar, städa och fixa till den så jag kunde komma in någon gång.

 När vi tömt ur på sakerna och skulle börja med att städa fick vi nästan en chock.
Det kan ha varit nåt bland det skitigaste jag nånsin sett.
Vi har skrubbat och gnuggat som dårar för att få rent allt.

Tänkte nästan ge upp ett tag för trodde inte att det var möjligt att få rent.
Men kolla så fint det blev till slut.


 Vi har använt oss av ekotipsets smarta rengöring.
Bikarbonatpasta till spisen och ättiksblandning till badrum, balkong och fönster.





 Det var början på 90-talet på väggarna i alla rum och färgglatt värre.


 Balkongen blev fixad först så att vi kunde sitta där och ta en paus ibland.
Golvet blev som nytt efter vi skurat rent det.

 Sen började målningen, hade valt samma färg i alla rum för enkelhetens skull.

 Diskat min första disk i nya hemmet😊

 Efter många timmar var det till slut bara en liten färgglad remsa kvar att rulla över.
Fanny har gjort ett kanonjobb.
 Och mamma som knäskurat alla golv så hon fått skavsår på knäna.

 Nu är varenda centimeter i lägenheten skurad och ren.




 Inte ens en vecka tog det från att vi började tömma lägenheten på saker från det att vi kunde flytta in mina saker.

Har bara köpt begagnade möbler.



 Lampan är dock ny och så himla snygg tycker jag.


 Får planera och tänka förvaring då allt ska få plats i en liten tvåa.
Men det går bra.

 Vitrinskåpet är nytt, det fick jag av mamma i present och jag bara älskar hur snyggt det är!


 När jag sitter här idag kan jag knappt fatta att det är samma lägenhet som vi började med för drygt en vecka sen.

Så himla ljus och fräsch nu, luktar gott inne också.




 Varit hos Robert ovh fixat lite idag, fick lov att ta kort på hans blommor på balkongen för dom är så otroligt vackra.

 Nu känner man ett lugn nör man kommer in i min lägenhet.
Jag och Fabian har sovit första natten här och det gick bra.

 Här kommer vi att trivas och han kan leka med tjejerna hela dagarna och får träffa sina stora syskon som han tycker så mycket om.

Det kommer bli bra till slut även om allt just nu känns lite konstigt, nytt, tomt och ovant...


11 kommentarer:

  1. Va fint ni gjort lyvka till i nya hemmet 🌷🐞❣

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev :) Som ni har slitit 💕
    Tänkte medan jag läste att jag skulle tipsa om Ekotipsets bikarbonatgegga.
    Men den visste ni redan 👍🏻
    Hoppas ni kommer att trivas där ❤️

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ekotipset är ju helt fantastiskt! 😀 Vi kommer nog att trivas som fisken här ❤

      Radera
    2. Udda hyresvärd?!
      Om man låter föregående hyresgäst lämna lght så 😱

      /Annika K

      Radera
    3. Det är mina stora barns farfar som äger husen så vi tog på oss att flytta ur och göra allt så att jag skulle få flytta in någon gång. Det är en lång historia men det blev enklast så. Sen var det rätt kul att göra iordning den själv också (med stor hjälp förstås) 😊

      Radera
    4. Ahaa :)

      /Annika K

      Radera
  3. Vad fint ni har fått det! Får jag fråga vad det är för färg på väggarna? Väldigt snygg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är så nöjd med hur vi fick till de till slut. Färgen heter Lady och nyansen heter Kalj. Som en lite blandning mellan beige och grå 👍🙂

      Radera
  4. Saknar er!! Lycka till!! HabÅsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi saknar dig underbara Åsa! Tack 💕

      Radera