Summa sidvisningar

torsdag 10 maj 2018

Motion, före och efter, snygga tårtor och samlad trupp

 I morse gick vi hela familjen ut på en hurtig långpromenad.
Den blev ganska precis 1 mil innan vi var hemma igen.
Skulle ju äta smörgåstårta idag så började med att bränna lite kalorier för att få in en hel del med gott samvete senare.
 Tog kort på hur vattnet har sjunkit undan.
Är nog bara drygt en vecka mellan bilderna.

 Myrorna kan gå torrskodda hemma igen.
Helt otroligt hur fort det sjunkit undan.
Men nu varnar dom för översvämningar i stan i helgen då det åka bli mycket regn tydligen.
 Men idag var solen på klarblå himmel och det var riktigt varmt redan tidigt på morgonen.

Tog en bild på porlande vatten i en fin liten bäck uppe vid Lugnet.
Lite nedan ser ni hur det såg ut när jag tog bilden.
Robert tog kort på mig när jag tog kort.

 Smörgåstårtorna gjorde jag iordning igår men dekorationen gjorde jag idag.

Det blev en ost och skinka och en lax och räkor.

 I väntan på att alla skulle komma gick vi ut på gården och lekte med såpbubblor.

 Glömde helt bort att ta kort på hela sköna gänget med älsklingar som var här.
Men smörgåstårtorna blev godkända både i utseende och smak så det var ju bra.
Gör nästan aldrig nåt med recept utan hittar typ på under tiden jag fixar det som ska ätas.
 Alice fick sina bullar som hon önskat och jag fick en sån fin tavla av henne som hon ritat till mig.
Det var en bild av mig.
Hon och morbror Rasmus tog ett snack i solen på balkongen efter fikat.

Fabian blev trött efter allt bus och stoj så när alla åkt hem gick han och jag ut och köpte en glass och kollade på tåg.

 Ja, och såhär kan det se ut när man försöker ta en fin bild på en porlande bäck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar