Summa sidvisningar

söndag 5 februari 2023

Vabruari

Ja då blev det ett litet längre uppehåll mellan inläggen igen.
Har inte hänt då mycket på hemmafronten ändå.
Senaste veckan har Fabian varit hemma från skolan då han varit förkyld och hostig.
Men innan han blev sjuk hade jag en dag med charmtrollet Harry och Fanny på stan.
Det var typ Harrys första besök på stan. 
Vi åt lunch och sen gjorde vi ett besök på biblioteket.
Han gillade den stora hästen som fanns där. Tyvärr var balkongen avstängd så han kunde inte gå upp där och kika ner.
På Roberts födelsedag firade vi honom med lite god mat och en dessert han länge velat ha.
Vi gjorde en egen variant av club sandwich och pavlova till efterrätt. 
Herregud va gott det blev!
Fabian hade också en bra dag för vi var till soptippen med lite skräp. Soptippen är Fabians favoritställe 😅
Fanny jobbade dygn i Falun och blev sugen på chips på kvällen.
Jag knöt på mig springskorna, köpte lite chips och götta och sprang bort till henne med det.
Det blev en runda på nästan 8 km.
Win win för oss båda kan man säga👍😄
Dagen efter hämtade jag henne på jobbet på morgonen med bilen.
Lät henne återuppleva lite minnen från när jag körde dom till skolan när dom var små.

Brukade nämligen köra dom i morgonrocken.
Nu blev hon hämtad i morgonrock, jag tror hon blev glad😁

Hon jobbade med Fabian dagen efter och han bestämde att vi skulle åka till Ikea och äta köttbullar.
Så fick det bli.
Det har varit febrigt och snorigt lite överallt här hemma. Både Fabian, Iris och Harry har varit sjuka.

Fabian fick vara med att besiktiga bilen en dag, det var spännande.
Tur det, dom hade så mycket skoj på skolan just den veckan han var sjuk.
Polisen var på besök och så var dom till Romme där han skulle ha testat åka slalom.

Men, men sånt händer.
Vi gjorde ett till besök på soptippen också, en nöjestripp för Fabians skull.
Hemma har det sett ut som kaos.
Jag avskyr att komma upp på morgonen och köket är katastrof!
Men en kväll så orkade jag bara inte röja upp.
Tur energin infann sig på morgonen istället. 
I fredags var jag och Fabian på Ica Maxi för att köpa lite gott till helgen.

Egentligen hatar jag att gå i affärer med honom för han har blivit då dryg att gå med där.
Det är ju inte direkt att man längre kan lyfta upp han och ta han under armen och gå.. 
Nä man får lirka och lura och vara påhittig med världens största tålamod för att få honom med sig.

Sen hejar och pratar han med allt och alla.
Ska visa vad han ska köpa och berätta en massa saker.
Som ingen förstår.... Så man får stå där och översätta och förklara vad han menar.
Vissa är så gulliga och försående medan andra ser lite nedlåtande och irriterad ut. Man får läsa av och få in han på annat då.
I helgen var vi ut på säsongens första skridskotur. Den blev sen i år.
Men när vädret tillåtit har möjligheten inte funnits att ta sig ut och vise versa.
Men vilken dag vi fick!
Och vi var inte ensamma på isen direkt.
På kvällen skulle vi ha gått på Pinchos med Fanny och barnen.
Men Harry fick feber igen så det blev inställt. 
Men jag, Fabian och Robert gick ändå så får vi gå alla en annan gång.
Det brukar ha funnits små pannkakor som Fabian kan äta. Nu fanns det inga såna på menyn längre. Då valde han två köttbullar istället. 
Och så strips.
Imorgon ska han till skolan igen. Sen ska jag och Iris hämta han i skolan.
Elin ska klippa sig så Iris får hänga med oss under tiden🙂

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga att jag tycker att ni är helt fantastiska! Även om ni är skilda så fortsätter ni vara nära och så fina föräldrar. Det är så fint att se all kärlek och värme i er familj❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Hanna🥰 Va roligt att höra ❤️ Kram Cathrine

      Radera