Summa sidvisningar

måndag 13 februari 2023

Sjukdomar och nära döden upplevelse

Dessa sjukdomar som avlöser varandra här hemma tar aldrig slut.
Harry fick feber, ingen förkylning eller andra symtom.
Men så sprack hans trumhinna en natt och där kom förklaringen till hans mående. 
Det berodde alltså inte på att han somnade i min soffa och sen låg på golvet och sov när jag kom ut från duschen 😅🥰
Jag och min bror bjöd ut pappa på fika och gav han en försenad fotobok i present.
Det känns bra att ha fått kontakt igen.
Man får lägga sånt som varit bakom sig och ta vara på tiden man har kvar med varandra. 
Några dagar senare kom dom förbi hemma hos mig och hälsade på för första gången.
Känns bra i hjärtat.
❤️
Elin var hos frissan för att klippa sig och färga håret för första gången på ett antal år.
Iris fick hänga med och hämta Fabian på skolan. 
På vägen hem stannade vi till för att mata änderna. Det var spännande.
Elin kände man knappt igen efter förändringen. Blev så himla snygg i håret!!
Efter ett besök på gymmet sprang jag hem till Robert för att hämta min bil.
Fick då se den här bilen.
Hade gärna sett ägaren komma ut och möta det här😂
Var visst nån som fyllde 30 och hade roliga kompisar 😅
Hemma har vi bakat lite och alla hjälper till på sitt vis.
Frallor och sockerkaka.
Vi överraskade Robert i fredags med en försenad uppvaktning på födelsedagen då han inte blev så uppvaktad när han fyllde.
Hade gjort smörgåstårta och skumrutor som han tjatat om i flera år.
Han blev verkligen överraskad och jätteglad när han kom hem till mig och vi satt där allihopa. 
Iris passade på att prova Fabians säng🥰
Den här helgen har jag varit riktigt tuff måste jag säga.
Jag hade ett uppehåll på ca 20-25 år med slalom. Sen har jag åkt en gång per år med nåt års uppehåll mellan ibland.

I lördags blev det flera vändor I backen och det var så otroligt roligt och jag kände mig helt avslappnad efter första vändan ner.
Robert satt helspänd i liften upp då han är höjdrädd. Jag var nog mer spänd för att ta mig ner för backen.
Men det blev en fantastisk dag i backen.

Fabian hängde med assistent och kompisar i Borlänge och hade en minst lika fantastisk dag han med❤️
Efter att precis ha återhämtat sig efter slalomåket kom Robert och Fanny på snilleblixt att vi skulle bada isvak.

Jag som är världens största badkruka och knappt tar mig i på sommaren om det är under 27 grader i vattnet.
Har sagt att jag aldrig nånsin kommer att vinterbada!
Över min döda kropp!!
Men jag tog mig i!
Lät som en brunstig tjur och vrålade så isen krullade sig!!

Nu är jag så stolt över mig själv så jag vet inte vad! 
Det här trodde jag aldrig skulle hända!
Ha ha, sa Fabian när Robert var den första att kliva i vattnet, så sparkade han lite nonchalant snö i Roberts skor😂😂

Jag fick nästan panik och trodde Robert hade fastnat i vaken.
Tänkte att nu kommer han upp med isen som en stor tyllkjol runt midjan!

Han hittade inte trappsteget när han skulle upp först🥶😂

Fanny var stencool!
Söndagen blev det lunch på Hongkong. 
Jag lyckades komma ut på en joggingtur på kvällen.
Älskar att det är ljusare ute längre nu.
Fabian somnade som vanligt igår kväll.
Vaknade precis när jag höll på att somna till.
Vi var hos Robert så gick in till Fabian och han var alldeles brännhet.
Som var hade vi bäddat ut hans säng till dubbelsäng så jag kunde ligga bredvid honom där.
Nästan 40 graders feber från ingenstans.

Vi har inte sovit mycket i natt. Men vaknade med lite lägre temp men väldigt förkyld❤️

Han han ju vara i skolan en hel vecka i alla fall. Sjukdomarna bara avlöser varandra och det går runt runt hela tiden. Inte bara för oss utan man ser flera andra som har lika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar