Summa sidvisningar

torsdag 17 november 2022

Vi dansar in varje vecka och hej, hej artros och tantkrämpor

Vi har utökat vårt team runt Fabian med brorsan Felix som jobbade sitt första skift förra helgen. Fabian fick välja vad dom skulle göra så det blev fyrhjuling och kasta frisbee.


Ni kan ju gissa hur nöjd Fabian var efter den dagen😄 Så otroligt skönt med lite mer avlastning. Vi har ordnat med signeringslistor och skrivit upp alla Fabians dagliga rutiner m.m och det blir verkligen ett jobb och inte att ta hand om lillebror.


Den här lilla sötfröken Iris har blivit ett halvår gammal och tänderna börjar komma fram i munnen. Det är inte så kul när man är liten💓


Lånade med henne på en promenad och hon somnade så mysigt i vagnen.

Fabian har börjat på sin första riktiga aktivitet, han har börjat på dans på Sinclair daladansstudio. Det gillade han verkligen.
Det är en särskild grupp för funktionsvariationer i olika åldrar. Dom får lära sig lite enklare danssteg och ska ha uppvisning i december, varje måndag ska han gå på dans nu. Det var även fri dans och mycket lek och rörelse, otroligt bra upplagt och suveräna ledare. Alla funktionsvariationer och åldrar är välkomna!



Sen har vi sprungit hos Synsam ett antal gånger till. Fabian hade lyckats ramla en dag och krockat med en annan på skolan nån dag innan så att brillorna var helt sneda. Det var bara att gå dit för att försöka få dom justerade igen. Vi fick även nya glas i gamla bågarna så jag tror vi var där tre gånger på en vecka. Första besöket där fick ju Fabian fika efteråt, det har visst blivit en rutin nu...

Nu ska det fikas efter varje besök där😅


För min del är det färdigfikat. Min kropp börjar säga stopp och Artrosen har smugit sig in och satt sig i en höft och handled. Det var i rättan tid jag skaffade gymkort för nu måste jag skärpa till mig med rörelse för att inte bli sämre. Har varit hos både läkare och fått ett program av sjukgymnast. Inte roligt alls...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar