Summa sidvisningar

tisdag 12 juli 2022

Och vips så blev jag mormor igen

Hade önskat mig en liten Iris i present men hon kom tre dagar innan. Världens finaste lilla Iris💓
Allt gick så bra när hon kom och Alice är den bästa storasyster man kan ha. Jag blev firad på min dag några dagar efter Iris ankomst med tårta och fina presenter.

Den här lilla grannen han knallar in till mig titt som tätt. Harry älskar att leka med Fabians bilar och tar chansen att gå in och leka så fort tillfälle ges😅
Jag fick skor och en ryggsäck av barnen i present. Perfekt till alla promenader vi tar! Blev otroligt överraskad och glad för dom fina presenterna💓
Blir nån cykeltur mellan promenaderna också.

Jag och Fanny gick Hackmora - Vålberg. En ca 6 km lång led i Sågmyra, otroligt vackert!
Fika är ett måste efter vägen.






En annan runda vi gick var i Leksand, den började väldigt blött och med bara uppförsbackar men blev finare ju längre vi kom. Den var närmare milen att gå.


Sötaste lilla Iris tar det mesta med ro och håller för öronen när hon får nog😄

Vi har sprungit vårruset och Fanny och Fabian värmde upp innan loppet.

Hade en superrolig utekväll med det här härliga gänget ungdomar. Vi åt på Basta. kollade på stand up och bowlade efteråt.



Varit till Dössberget i Bjursås och gått sagostigen med barnen, Fabian fastnade (inte helt otippat) på ett ställe där man skulle kasta prick med kottar.




Morbror Fabian och lilla Iris.
Sötkorven Harry.
Och Momma (gammelmormor) och lilla Iris.
Fabian ställer upp som barnvakt till Harry när det behövs 👍

Och så har vi gått blodomloppet, skulle egentligen ha sprungit. Men jag har dragits med en långdragen förkylning som slutade med en rejäl bihåleinflammation. Så här i efterhand skulle jag nog inte ens ha gått utan bara tagit det lugnt. Det blev hela 19 dagar och två kurer med penicilin innan det gav med sig och jag började känna mig okej igen.



Vi tog oss i mål till slut och fick fika efteråt. Fabian jublade och tyckte att det var jättekul när Fabian sprang om folk.

 
Lyx när man kan plocka sig en fin bukett med blommor direkt från trädgården.
Idag tog jag och Fabian oss ett dopp i "poolen" hemma på gården, blev en riktigt varm och skön dag idag igen.

Igår var jag och mamma ute och letade checkpoints med Hitta ut appen. Riktigt roligt! Men igår var det ganska tufft, vi var ute i tre timmar och hittade bara 4 checkpoints på den tiden. Dom satt på väldigt snåriga och svåra ställen att gå på. Men skam den som ger sig, vi ska ta resten en annan dag!


Jag och min lilla superhjälte hade sällskap av tjejerna och Fanny ner till affären i lördags för att köpa godis. När vi skulle gå hem började det regna. Jag och Lovis gick hem i regnet och dom andra ringde efter hämtning😅
Tog med mig lilla gänget i lådcykeln och kollade loppisar på byn i helgen, det tyckte dom var roligt och kom hem med några fina fynd.

Hade en trevlig kväll Fanny Linnea och Linneas mamma. Fick så fina blommor av henne, och så gjorde vi goda drinkar, åt gott och spelade lite spel.



Jag har äntligen klippt mitt hår! Var över två år sen sist jag klippte det. Blev som ny.


Jag och Fabian var till Rättvik förra helgen och kollade på fina bilar. Han älskar att kolla bilar.

Kastade även lite sten i vattnet och åt glass.


Mitt lilla sällskap Harry som tittar in titt som tätt låg under pallen och väntade på att jag skulle äta klart.

Vi hade ju en väldigt varm period runt midsommar och då kom bassängen väl till pass hemma.


Var till Dössberget på midsommardagen med Fanny. Hade en kalaskul kväll men inte riktigt lika rolig dagenefter....


Vi firade midsommar hemma på gården, med god mat och lekar som alla kunde vara med på.





Tipspromenad med alla iklädda huvudbonader som kom till användning senare. Långbord i paviljongen som vi fick förlänga med ett tält till.

Uppe hos Elin och hälsar på Iris lite, Fabian står nedanför 😊


Lite samma frisyr på Harry och Märta.


Lite bakvänt med bilderna här igen😅 Men Jag, Fanny och Linnea gick till Rättvik en dag. En ganska lång och påfrestande promenad. Det blev över 6 timmars promenad, närmare 50 000 steg och 33 km innan vi kom in i Rättvik.



Vi gick gamla banvallen från Grycksbo, genom Sågmyra och mot Rättvik. Jag hade fortfarande 5 dagar på min sista penicilinkur så jag var inte riktigt uppladdad och redo för att gå så långt tror jag. Var verkligen helt slut i kroppen i flera dagar efteråt. Men men...vi hade ändå en himla trevlig dag och jag fick testa mina skor och ryggsäcken ordentligt. Så nöjd med mina presenter!







Jag fick inte vara i solen på grund av eventuella biverkningar av sista penicilinet. Det var såklart under hela den tiden vi hade som finast sommarväder. Jag och dom minsta höll oss i skuggan medan övriga satt på rad i solen😄


Har sytt likadana kläder till grabbarna som båda gillar bilar.

Vi har varit på en jätterolig sommarfest med Omtanken.


Blir många att hålla reda på nu när man är ute ensam med ligan.


Som sagt lite konstig ordning på bilderna. Men det har ju varit skolavslutning också, avslutade den dagen på stan med att kolla bilar såklart.

Fabian slutade tidigast så vi hann med att vara med på tjejernas avslutning också.

Dom hade skrivit så fint om Fabian på hans skola, beskrev honom så bra💗
Vi var ett litet gäng som hämtade honom på skolan när han slutat och fått sommarlov.














Var till Lugnet och lekte och kastade frisbee.




Vi har varit på Å-festen på stan. Fabians första besök på Basta och det gillade han.


Det gäller att vara med i svängarna och hinna ta emot när Fabian vill testa allt som andra barn gör.



Och det var ju även cruising på stan då till Fabians lycka.
Vi har haft en toppenbra sommar än så länge, och än är den inte slut!

4 kommentarer:

  1. Så fint och kul att se allt ni gör härligt finaste godingar kram❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🥰💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! 🥰🤗 Kram Cathrine

      Radera
  2. Åh, vilket fint inlägg - bilder, text, allt! Om du har möjlighet får du mer än gärna skriva oftare på bloggen :-)! Hur gick det med bidrag från Falu kommuns fonder förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack va kul att höra! Ja jag borde blogga oftare. Förut var det så enkelt från mobilen sen gjorde dom om appen och det blev mycket krångligare med bilder och allt. Att blogga från datorn blir inte av lika ofta tyvärr. Fick ett brev av kommunen förut att dom låg efter i sina ansökningar med bidrag så vi får se 🙂 /Cathrine

      Radera