Summa sidvisningar

torsdag 28 april 2022

Ögonmigrän och opålitliga busschaufförer

Det här är en daglig rutin, Fabian drar fram under dagen och jag plockar undan på kvällen....

Sytt ännu ett gulligt babynest med en liten mysig filt till. Elins bebis har inte kommit ut än. Tror hon har datum 1a maj så några dagar kvar, men kan ju komma när som helst. Spännande värre💓
Vi var förbi hos en kompis till Felix och deras barn hade en elbil som Fabian blev helt kär i. Han fick köra en provtur och var mer än nöjd. Nu önskar han en egen av tomten säger han.


Jag har hängt med den här lilla killen på dagarna när hans föräldrar jobbat och systrarna varit på skola/förskola.


Han blev så glad när han fick sitta på Fabians plats att äta och även låna Fabians platta och se babblarna på.

Tror dock han fått sitt matskick från hunden Märta då han åt direkt från tallriken med munnen. Såg inte alls nå busig ut just😄😍
Sov middag länge länge med Fabians nallar, den med blöjan heter också Harry.
Köpt ett nytt kapell till min lådcykel. det är högre och nu kan Fabian sitta lätt utan att slå huvudet i taket.


Beställde hem några fina skyltar från Familjebutiken calimero och ni hittar dom HÄR

I morse var det fullt runt frukostbordet då Fanny jobbat natt och Jesper kom in med lilla ligan när han åkte till jobbet.
Harry var schysst och tog disken efteråt👍 Jag tog en kaffe och tittade på.
Jag misstänker att jag fått ögonmigrän. Kände av det igår för första gången riktigt mycket. Som taggiga ormar i synfältet. 

Fanny har haft det i ett par år och så som hon beskrev det stämde helt in på hur synen blir på mig. Sitter inte i så länge som tur är men är väldigt obehagligt.

Nåt som var mer än obehagligt var häromdagen när Fabian kom hem med skolskjutsen över en halvtimme sen!

Man hinner ju tänka tusen tankar!! Ringde till Dalatrafik som då kunde se att han befann sig nånstans mellan Falun-Grycksbo. Till slut såg jag taxin lite längre bort släppa av pojken som är innan Fabian.

Såg den först åka förbi där ner mot kyrkogården sen kom den tillbaka efter en stund igen. Såg den sen vända in mot stan igen och nästan skrek till Felix -Ska han ta med Fabian till Falun igen!!?

Då vände den igen och kom åkande mot oss

Jag var inte på mitt bästa humör när den mobilpratande chauffören stannade på vår gård. Frågade om han haft svårt att hitta men de hade han inte sa han, -du är en halvtimme sen sa jag. Han hade haft 7 andra barn att släppa av innan fick jag till svar. 

Han fortsatte prata i sin mobil hela tiden och åkte sen bara iväg.

Ringde Dalatrafik igen och ifrågasatte turen. Han hade haft 5 barn att släppa av innan Fabian så där ljög han. Han hade även sagt och fyllt i att han var sen från skolan på grund av sena barn och åkt därifrån halv 3.

Det stämde inte heller för Fabian har alltid en från skolan med sig till bussen som håller honom sällskap tills bussen åker. Den hade åkt från skolan kvart- tjugo över två.

Både jag, en till förälder och skolan hade ringt och undrat var barnen tagit vägen. Man undrar ju va sjutton han har hållit på med! Mamman till pojken innan sa att han suttit i telefonen hela tiden när han lämnat av där också. Hon var minst sagt lika arg och orolig som jag.

Fabian kan ju inte ens berätta vad som hänt under vägen. Jag gissar på att han höll på att missa att lämna Fabian som alltid sitter längst bak i bussen. Fabian har antagligen ropat till när han vände mot stan igen för han vet ju att han ska hem och åt vilket håll.

Tyckte inte riktigt att dalatrafiks kundservice som tar emot klagomål tog det helt på allvar. Det här handlar om väldigt utsatta barn.

Tänk om han skulle släppa av Fabian på fel ställe, han skulle ju aldrig kunna tala om vart han skulle eller vad han heter eller nåt alls!

Nu måste jag införskaffa nån slags GPS grej att ha på honom så att jag ser var han befinner sig om nåt sånt skulle hända igen.

Bara det blir varmare kommer jag att cykla och hämta honom själv. På morgonen är det aldrig några problem, då har han världens bästa chaufför💗

Nu är frågan, ska man köpa en GPS klocka? Kommer han att kunna ha en sån på sig? En gps tag som man kan hänga på hans ryggsäck? Det är inga billiga saker, kostar ett par tusen om man ska ha någon bra. Men nåt måste han absolut ha.

Om någon har nåt tips tar jag gärna emot💓
 

2 kommentarer:

  1. Har du en adressetikett på hans ryggsäck med hans namn, adress, ditt namn och mobilnummer? En sådan som man brukar ha på resväskor. För säkerhets skull men jag hoppas att allt går bra framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gud så smart!! Den enkla idén har aldrig slagit mig! Tusen tack, de ska jag genast fixa! ❤️

      Radera