Summa sidvisningar

onsdag 15 december 2021

Storvinst och sjukstuga

 

Bilderna har hamnat i helt fel ordning om ni tycker att det ser lite knasigt ut. Men jag får väl börja med det vi gjorde sist helt enkelt 😄
Vi har legat sjuka i snart två veckor i en envis förkylninf med mycket snor och hosta. Tack och lov ingen covid.
Vi tog oss ork att ta oss ut för att titta på det fina Luciatåget som gick genom byn och alldeles utanför vårt hus.





Mesta tiden annars har vi tillbringat i soffan framför tv`n. Fabian har till och med fått äta glass i soffan.

Sen har vi sovit till och från också. Hoppas att Fabian ska kunna gå till skolan i slutet av veckan och snoret vill ge sig. Febern är i alla fall borta sen några dagar.

Orken till att baka julgodis har väl inte infunnit sig helt. Men vi gjorde en sats med nutellafudge som redan är slut så måste göra en till. Herregud va tiden går fort! Särskilt när två veckor försvinner på grund av sjukdom och man inte kan göra nåt alls.



Men innan vi blev sjuka lånade jag Harry medan hans föräldrar var och julhandlade lite. Vi tog en frisk men kylig långpromenad sen åt vi och busade.



Vi har bakat pepparkakor med alla tjejer och så har Fabian åkt tåg igen, med pappa den här gången och jag mötte upp dom i Grycksbo.

Jag och Fanny var ut på lite galej och hade så himla kul! Men eftersom bilderna är i omvänd ordning så åt vi först på Basta och så bowlade vi efter det.

Den här bilden är lite kul för att det är faktiskt Fannys händer båda två som håller i glasen😄
Snygga skor på fötterna när man bowlar, vi fick in några snygga strikes också.


Som sagt omvänd ordning, vi började faktiskt inte med efterrätten....

Åkte in tidigt då det var svårt att få bord när vi var lite sent ute. Men det gjorde ingenting för vi skulle ändå hem tidigt då Rasmus hämtade oss efter sitt eftermiddagsskift.

Fabian har haft en riktigt stor dag. Jag skickade nämligen in till något som heter just Min Stora Dag en ansökan om ett nöjespaket med presentkort på en leksaksbutik.














Fabian hade sån tur och fick paketet och fick välja precis vad han ville i leksaksaffären för 2000:-!!  Kan lova att det var en mycket nöjd kille som jublade så han skrek när han fick syn på leksaksaffären💓 Det blev några tåg, bilar och bilbana och han leker med dom varje dag hemma😊



Som jag längtar efter att komma till gymmet igen! Har mest bara gått mellan soffan och kylskåpet dom här veckorna hemma. Jag blev sjuk först och jag fick en fantastisk hjälp med Fabian då. Fanny packade sin bil full med 5 banr varje morgon och körde Fabian till skolan efter ha lämnat tjejerna som börjar tidigare. Sen har dom turats om att hämta och alla har verkligen ställt upp och hjälpt till💓
Vad gjorde man utan familjen? Dom har hjälpt till med att handla och fixat med allt💓

Har missat så mycket kul jag skulle gjort dom här veckorna vi varit sjuka. Hade bokat bord för att äta med en vän, Julbord med Omtanken och Julbord på Vandraren och mina otroligt saknade vänner där. 

Vi får ta igen det en annan gång. Nu vill vi bara bli friska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar