Summa sidvisningar

måndag 1 februari 2021

Som ny igen

Såhär såg jag ut innan jag gick en trappa ner till Fannys salong i onsdags.
När jag sen gick hem igen var jag ca 25-30 cm kortare i håret.
Så otroligt skönt att bli av med barret på huvudet. 
Var över ett år sedan jag klippte mig sist och håret växer som ogräs.
Som ny igen och så skönt det var att tvätta håret när det var kort.
Vips så var de klart.
I torsdags var vi och firade Robert som fyllde år.
Jag bakade en lågkaloribudapeststubbe och tog med in.
Försöker dra ner på socker så mycket det bara går åt Fabian.
Det är så mycket socker i så mycket man inte tänker på.
Tårtan blev klart godkänd.
Av alla som smakade.
Har varit mycket gott och hälsosamt i veckan.
Det känns som att både kost och träning går bra nu.
Nåt som var mindre bra var att en av Fabians favoriter på skolan gjorde sin sista dag i fredags.
Hon kommer att vara lika saknad som Linnea hans första resurs. 
Men vi håller kontakten med dom ändå💕
Gjorde en tavla och gav till hon som slutade.
Jag och Fanny testade att göra egen sushi hemma för första gången i helgen.
Så kul att göra mat tillsammans och särskilt när det är nåt nytt för båda.
Trodde faktiskt att det skulle vara krångligare än det var.
Men dom blev både snygga och goda.
Vi åt så det sprutade ur öronen på oss😅👌
Vi hade nog kunnat bjuda hela kvarteret på sushi som det ser ut😅
Älskar gymmet vi gjort iordning i huset bredvid.
Försöker få till några pass I veckan där nere och sen lite löpning och promenader på det.
Har inte hunnit med att fixa med skidor än men ska göra det.
Söndagen tog jag en lång frisk promenad i stan.
-16° och 1 timme och 40 minuters promenad kändes härligt.
Så vackert ute nu med alla iskristaller på träden.
Sen blev det lite pyssel med Fabian.
Han älskar att pyssla just nu.
Lagt ut lite annonser på Facebook men kan dela dom här också.
Två par helt nya Icebugs säljes.
St 46 på det övre paret och 45 på det undre och dom säljes för 1000:- paret.
En bäddmadrass i nyskick för 180 säng säljes för 300:-
Till sist en högtalare som funkar helt perfekt och har mycket bra ljud.
Trådlös och uppladdningsbar så man kan ta den med sig varsomhelst. 
500:- för den
-17° Stod det i bilen i morse och -18,2° på termometern. 
Kyligt värre då är det skönt med bränslevärmare i bilen.
Fabian hade en lite knasig morgon i morse och bestämde sig i en hast för att inte alls vara på skolan idag.
Vi åkte dit och gjorde ett försök men han bara grät och ville hem.
Det slutade med att vi fick åka hem och då var det en mycket nöjd och glad kille igen❤
Vi har busat med tjejerna och Harry hela dagen så det blev en kul dag med full fart ända till läggdags.
Harry tog en vila i min säng.
Jag gjorde en stor form med kålpudding och barnen åt med stor aptit till min förvåning. 
På eftermiddagen hade Felix Fabian och Alice en stund så jag hann ner en snabbis på gymmet. 
En halvtimme i sällskap av Fanny var ett kul pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar