Summa sidvisningar

måndag 15 februari 2021

Mycket roliga uteaktiviteter på gång

Med Fabian omkring sig kan man få lite diverse sällskap till frukosten innan skolan.
Inte varje morgon man sitter bredvid en glad bajskorv och äter frukost.
Fabian tecknar att han ska köpa nåt, vad minns jag inte men antagligen nån bil av nåt slag 😅
Fabian har fått sina nya glasögon så nu ser han bättre då dom gamla var lite för svaga.
Han blev så fin i sina nya brillor🥰
Förra helgen var vi i Bjursås och Fanny gjorde debut på slalomskidor.
Hon var grym och imponerade verkligen!
Robert hade kompisar från Göteborg på besök och medan sonen och gjorde debut på skidor så lekte pappan med Fabian och kastade snö.
Bjurre kom fram och hälsade på Fabian. 
Det har blivit mycket uteaktiviteter sista tiden och de är alldeles underbart roligt.
Tog en solskenspromenad över Runn för att kolla om dom hyrde ut långfärdsskridskor på Fämby.
Vimlade av folk på isen.
Dom hade uthyrning och här ser ni priser och hur man bokar 😊
Varje måndag hämtar jag förat Alice på skolan sen Fabian.
Oftast får jag hem två tjejer till så det är full rulle till hela dagen.
Älskar att höra dom leka tillsammans trots att ljudnivån ibland ger en tinnitus 😅
Desto lugnare var det i torsdags när vi hyrde skridskor och åkte på Runn.
Så otroligt rogivande och fridfullt.
Varm choklad och limpmacka med ost satt fint i pausen.
Jag har länge velat ha egen utrustning för att bara kunna ge mig ut när jag vill.
Sån frihet. 
Jag har sparat och snålat in på annat och äntligen har jag kunnat köpa mig egen utrustning!
Skidor och pjäxor köpte jag nya vallningsfria skinskidor och fick riktig hjälp.
Har inte åkt på säker 30-35 år.
I lördags körde jag för första gången och började med en runda på Vällan på 9 km.
Gissa om det kändes 😂
Var helt slut I benen!
Och ändå åkte jag 40 minuter långfärdsskridskor efteråt.
Har hittat begagnade pjäxor och hade tur med nya skär då jag fick bindningar för halva priset.
Nu ska jag bara hitta orken och balansen😅
Åkte med en kompis och hennes väninna och jag bara njuter av varenda skär och skidtag jag tar.
Så fantastiskt och sån frihetskänsla!
Att solen värmer i ansiktet gör inte känslan sämre🌞
I morse tog jag en tur på Runn efter ha lämnat Fabian på skolan.
Måste visa vilken fin båt han gjort på slöjden.
Han var stolt så han höll på att spricka 🥰
Nu har han börjat med ett nytt projekt och ska göra en bärgare 😊

3 kommentarer:

  1. Sååå härligt :)

    SvaraRadera
  2. Så härligt
    Vi hade såååå härligt väder i helgen :)

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad i hela kroppen av härligt väder 🌞

      Radera