Summa sidvisningar

fredag 11 september 2020

Nu blir det åka av

Förra helgen började vi med ett varv på nya asfalterade banan vid Lugnet med rullstolen.
Kul att springa/gå i lite vackrare vyer med rullstolen än gångbanorna i stan.
Det var mycket folk där som både sprang, gick, åkte inlines och rullskidor. 

Sen hann jag bli irriterad på föräldrar i lekparken som låter sina barn bete sig precis hur som helst.
Jag är väl av den gamla sorten men fri uppfostran är inget för mig.
Jag anser att man lär sina barn vad som är rätt och fel, man ska vara artig och omtänksam. Folkvett helt enkelt.
Men det är vad JAG tycker.
Vi hann även med att måla om i Elins kök.
Bort med dom mörkbruna dystra tapeterna och in med lite ljus.
Det blev ett helt nytt kök, så fint!
Rnsade i källaren och middag hos mig.
Jag behöver då aldrig känna mig ensam.
Hinner knappt kliva ur bilen så kommer det några glada tjejer springande och vill leka med Fabian🥰
Så kan man smita in och få en dos med gos av Harry.
Härligt att ha alla kära så nära💕
Vi hade friskvård med jobbet i veckan. 
Gick en promenad och grillade korv i spöregn.
Men ack så trevligt ändå och jag har nog aldrig ätit en korv som smakat så bra som då😅
Jag är imponerad av hon som lyckades få fyr på elden i de regnvädret som var. 
Precis när vi var klara och skulle packa ihop så sprack himlen upp och solen tittade fram.
Hur typiskt är inte de...

Jag kan tipsa er om man vill ta en promenad och grilla så är nya området Myran ovanför Ica Maxi ett toppenställe.
Perfekt att gå med rullstolen där också👌
Finns flera olika grillplatser och oftast även ved på platsen. 
Och igår kom räsern!
Nu kan vi träna på att ut och cykla.
(Och jag brukar alltid ha hjälm men nu skulle vi bara köra ner den till garaget)
Lite läskigt tyckte Fabian, mycket roligt tyckte jag.
Även Alice fick prova cykeln när Fabian tröttnat.
Vi får öva lite på gatan hemma innan vi ger oss iväg på längre turer 🙂

4 kommentarer:

  1. Jag tycker som du. Klart som fan att man lär sina barn vad som är
    rätt o fel.
    Woooo vilken cykel 👍🏻

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör man, samhället och föräldrar har blivit alldeles för slappt. Som att ingen orkar eller törs säga till längre.
      Ja visst var cykeln cool😀🚴‍♀️

      Radera
  2. Klart man ska uppfostra barnen ..vilken fräsig cykel ni fått ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. ja visst var den fräsig. Nu ska vi bara träna lite och vänja oss vid den😊💕

      Radera