Summa sidvisningar

torsdag 7 maj 2020

Totalt överraskad

 Gick hemifrån lite tidigare på morgon och tog en längre promenad till jobbet.
Tisken låg spegelblank och hopptornen speglade sig i vattnet.

 Vid slussen hade nån plockat upp rostiga cyklar ur kanalen och ställt snyggt på rad vid staketet.
Såg ganska fränt ut.
Man undrar ju hur många cyklar det ligger i Faluån egentligen, ser nån nästan varje gång på mina promenader.
 Mitt i dessa eländiga Corona och skilsmässotider så älskar jag att gå till mitt jobb.
Har ju helt andra arbetsuppgifter än vanligt och har turen att få jobba tillsammans med världens härligaste människa hela dagarna.
Vi skrattar och gråter om vart annat och skrattar så vi gråter också 😅❤
 Förra veckan blev det sagt att vi skulle äta lunch tillsammans alla arbetskamrater då det fanns så mycket kassler i deras frys.
Inget konstigt med det tänkte jag, bara trevligt.

När vi kom in på lunchrasten var det fint uppdukat och nybakad äppelkaka till kaffet efter maten.
När vi ätit upp reser sig plötsligt alla och sjunger för mig!

Jag fattade verkligen ingenting!
Det var inte bara mycket kassler i frysen utan dom skulle fira mig!

Blev rörd så att tårarna rann och fick knappt fram ett tack❤

Herregud så överraskad jag blev!
Fick finaste buketten och ett presentkort att kunna köpa nåt till mitt nya hem.
Så oändligt tacksam för alla mina fantastiska arbetskamrater som idag gör helt andra uppgifter än vanligt.
Men det är så roligt för vi träffas mycket mer än vi normalt gjort och har så kul tillsammans.
Vi är alla ganska ensamma på våra arbetsplatser annars.

I mitt röriga liv som det är nu ger dom massor med skratt och energi.
 Hemma är det inte fullt lika positivt och blir ganska mycket diskussioner om framtiden...

Men det är väl bara att rensa så man får ur sig allt.
Jag blir bara så förbannad ibland och tårarna sprutar och orden räcker inte riktigt till.

Nån gång ska det väl bli ordning på allt, vill ju inte att vi ska bli osams.
Men vi pratar två helt olika språk och kommer från två helt olika planeter känns det som ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar