Summa sidvisningar

söndag 25 juni 2017

Firat i dagarna tre🌾

 IgĂ„r var till Roberts förĂ€ldrar som har stuga i min barndomsby Rog.
DÀr Àr det alltid majstÄngsresning pÄ midsommardagen.

Men vi kom aldrig pÄ nÄn sÄn.
Dels var vĂ€dret inte det bĂ€sta och sĂ„ hade vi vĂ€rldens tröttaste dalaprins❤

Jag fick ta honom med mig i bilen och Äka en vÀnda i byn sÄ han fick sova en halvtimme.

 Fick upp lite gamla bilder pĂ„ minnen frĂ„n tidigare midsomrar. HĂ€r frĂ„n Fabians första midsommar❤
 Ă„lskar ordet dalaprins som den lilla flickan pĂ„ Ica Maxi sĂ„ till Fabian nĂ€r han var liten.
 Han hade sin fina masdrĂ€kt pĂ„ sig dĂ„ med som alla midsomrar. HĂ€r Ă€r frĂ„n hans andra midsommar❤

 Nu har han haft sin i tvĂ„ Ă„r sĂ„ nĂ€sta Ă„r mĂ„ste jag sy en ny större till honom.
Bilden pĂ„ honom och Selma Ă€r frĂ„n hans tredje midsommar❤

 Jag har ju som mĂ„l att göra tre trĂ€ningspass i veckan.
Med nöd och nÀppe hann jag med veckans tredje pass i morse.
 Efter det blev vi bjudna pĂ„ lunch av ett par kompisar som varit hĂ€r och hĂ€lsat pĂ„ över midsommar.
Nu stannade dom till sÄ vi hann ses en snabbis innan dom skulle Äka hem igen.
En sallad efter löpningen kÀndes helt okej.

 Vi har hunnit med ett dop idag ocksĂ„.
Vi har haft fullt upp hela helgen.
 Det var lilla Akleja som döptes. Samma namn som den blĂ„ blomman☟
 Fabian hade sin masdrĂ€kt för tredje dagen i rad.
Men nu ligger den i tvĂ€tten😃
 Aklejas storebror Loke var sĂ„ fin dĂ€r han kom gĂ„ende klĂ€dd i masdrĂ€kt och med sin lilla fiollĂ„da i handen.
 Hemma ser det ut som vi har skaffat hund.
FÄtt lov att sÀtta galler ut pÄ balkongen dÄ Fabian har sönderna blommorna hela tiden.
Spelar ingen roll om vi sÀger till honom tusen gÄnger att han inte fÄr göra sÄ.
Han fĂ„r inte vara ute dĂ€r ensam Ă€ndĂ„ sĂ„ ett gĂ€ller kom vĂ€l till pass sĂ„ kan vi ha dörren öppen och fĂ„ in lite luft😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar