Summa sidvisningar

onsdag 22 februari 2017

Det som inte skulle hända

 Fick en snöchock när jag kollade ut i morse och skulle åka till jobbet.
Men det blir ju ljust och fint i alla fall☺
 På jobbet har vi haft bildvisning och till den en god fruktsallad.
 Igår hände det som inte skulle hända.
För flera veckor sen ringde jag habiliteringen om en toalettsits till Fabian.
Gärna en stadig sak med handtag som känns lite säkrare.
Har inte hört ett ljud från dom och jag är så in i vassen trött på att behöva ringa och tjata om allt.

Jag stod och hängde tvätt igår och Fabian satt på toaletten bakom mig.
PANG låter det så ligger han i golvet!!
Det stenhårda badrumsgolvet.
Det hände på 2 sekunder.

Fy fan!
 Man börjar ju nästan gråta själv.
Det dåliga samvetet sköljer som vågor över en.
Ett ynka litet obevakat ögonblick så ligger han i golvet❤
Det gick rätt bra som tur var.
En bula och så blev han ordentligt ledsen såklart.
Älskade lilla skrutt❤
 Ringde habiliteringen i morse igen.
Vips så var dom här och mätte och grejade så nu ska vi inte bara få en ordentlig toalettsits utan en ny rullstol också.
Den vi har nu börjar bli liten.
Sen ska vi även få ett bord till "rullen".
Som vädret är nu går det inte att gå med den ute i alla fall.
Men Fabian har en förmåga att ta i och stoppa hjulen när man ska gå med honom i den.
Med ett bord kanske (förhoppningsvis) man kan få honom att ha händerna på det.
Eller ha saker där på han kan hålla på med när man går dit man ska.

Nu kanske ni tänker -va ska han med rulle till som kan gå?
Då är mitt svar att kom hit och försök att gå någonstans med honom så ska ni få se hur bra det går.
Att gå till Resecentrum som ligger typ 200 meter från oss kan ta en timme lätt.
Och då har man fått hämta honom och få honom  att gå åt rätt håll hundra gånger...

1 kommentar: