Summa sidvisningar

torsdag 4 oktober 2018

Jag har fått en ny kropp!

 Nu har det gått två veckor sen operationen.
Det är en enorm skillnad redan.
Alltså kolla hållningen!!
Min svank är som borta!
Inte undra på att jag haft ont rygg och mage.
Nu ser man verkligen hur viktigt det är att ha fungerande magmuskler.

Glipa var son störst runt naveln på 6 cm, där magen putade mest.
Jag är fortfarande svälld och det kan man vara länge efteråt.
Går som en krokig tant men det går framåt.
 Blir bortskämd av Robert som pysslar om och tar hand om mig.
Idag fick jag en riktigt god middag med färsk pasta, lax och räksås när han kom hem efter jobbet.
 Det kan ju inte ha undgått någon att det är kanelbullens dag idag.
Igår förberedde Robert och tog fram assistenten så att jag kunde göra en bulldeg till dom kom hem.
 Sen hade jag ju bästa hjälpen att baka bullarna.
 Robert fick sköta om att ta i och ur plåtarna ur ugnen.
Sen får han även ta disken....
Finns fördelar med att inte kunna göra allt själv också😁


 Och att äta dom 😀

 Det är så kul att ha lyckats få på Fabian lurarna.
Nu vill han lyssna på musik hela tiden, så sitter han och sjunger och gör tecken så man riktigt ser vilken låt han lyssnar på😍

 Jag brukar försöka ta en promenad runt kvarteret varje dag.
Idag orkade jag inte riktigt gå hela.
Duschade i morse och det tar på krafterna mer än man kan tro.
Obehagskänslan utan korsetten är nog värst.
Törs knappt andas.

Men jag är så oerhört tacksam för att ha fått hjälp att laga min trasiga kropp❤
Ser fram emot att kunna träna upp den igen sen.
Men jag tar en dag i taget och jag tar det väldigt lugnt.

1 kommentar:

  1. Magen ser verkligen fin ut! Så duktig du är som kommer dig ut på en promenad även om det gör ont och krafterna tryter ibland... Kämpa på så kommer du att få ett superfint resultat! Kram, Karin.

    SvaraRadera