Summa sidvisningar

söndag 14 oktober 2018

Firat Fabian 6 år med ett härligt dygn i Stockholm

 I fredags hade vi kalas här hemma för Fabian.
Glömde helt bort att ta bilder då men både tårtan och bullarna gick åt och Fabian fick fina presenter.
 Vi hade bokat sedan långt tillbaka innan jag ens visste att jag skulle opereras, en hotellnatt i Stockholm.
 Var först osäkra om vi skulle komma iväg.
Men vad spelar det för roll om jag promenerar hemma på gatorna i stan eller i Stockholm.
Eller ligger hemma och vilar eller på ett hotellrum?
Så vi åkte ner.
 Det var nästan sommarvärme och Fabian sprang runt i Humlegården och plockade pinnar.





 Allt var frid och fröjd tills vi började bli hungriga och skulle gå och äta.
Det visade sög inte vara det lättaste.
Eller jo för mig och Robert gick det bra men värre för Fabian.

På den TREDJE restaurangen kunde dom mixa hans mat så att han kunde äta!
På dom två första var det helt omöjligt!
Fabian var så hungrig att han grät när vi fick gå ut då det var absolut noll i serviceanda på ställena!

Nog tusan måste väl varenda restaurang ha tillgång till en mixerstav eller blender!?
På Rhodos kunde dom lätt ordna hans mat utan problem alls överallt vi frågade.
Men som sagt tredje gången gillt.
Där var det inga problem alls och dom var förvånad över att vi fått ett nej två gånger innan.
 Så kom äntligen hans mat, mixad och klar att äta.❤
Kycklingfilé med potatisgratäng och sås.
Fabian åt upp varenda smula på tallriken.

 Sen fick han en glass till efterrätt.
Jag och Robert åt en god pasta och vi fick också efterrätt🙂👌


 Så gick vi en sväng på stan och köpte presenter till Fabian .

 Sen åkte vi till hotellet.
Det var skönt att få sträcka ut sig lite och vila kroppen medan Fabian lekte med sina saker.

 I morse blev det en ordentlig hotellfrukost innan vi gav oss in mot centrum igen.


 Älskar att strosa runt i Humlegården och Fabian kan härja fritt på stora ytor.

 Vi träffade Fabians gudfar Marko som bjöd oss på fika.




 Idag var det inga problem med lunchen heller.
Fabian och Robert åt köttbullar och jag en räksallad.
 Sen var det dags att åka hemåt Falun igen.

 Jag tror att Robert är mest nöjd över trippen till Stockholm.
Den första han sprang på var Sveriges förbundskapten i fotboll precis när vi kom dit i lördags.

Idag blev han nästan gråtfärdig när han fick se sin allra största idol inom hockeyn.,
Rickard Wallin.

Vi var nog rätt nöjda alla tre med det trevliga dygnet i Stockholm.
Var lite kul när vi gick mitt i centrum så hör vi någon bakom oss ropa.
-Hej på er bjursingar och gryckingar i stan!
Det var min kusins fru och en väninna som kom farande på några eldrivna kickboards.

Världen är liten😅

 Fabian har valt kläder som vi köpte till honom i present.
Med dinosaurier på såklart.
Nu hoppas vi att magsjukan på förskolan gått över så att Fabian kan gå dit imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar